March 23, 2003
Har precis monterat brorsans nya dator med bland annat ett 7200GS med passiv ganska liten kylfläns. Allt sitter i ett öppet chassi och jag kollade temperaturen med speedfan. Speedfan säger 95 grader på grafikkortet och detta är idle i windows vista. Det är väl högt? Ska man bry sig? Pajar det är det ju bara att skicka på RMA...
December 27, 2003
för att vara idle så är det väldigt varmt, även när man kör passivt
vad är det för typ av kylfläns?
och prova att stänga igen chassit. När man har sidan öppen uppnår man inte optimalt lufttryck inne i chassit, vilket innebär sämre kylning (om du stänger chassit och har fler fläktar som blåser ut luft än vad du har suger in, kommer luft att sugas in genom alla chassits öppningar för att kompensera, vilket resulterar i att luft dras över grafikkortets kylfläns)
March 23, 2003
kylflänsen är inte stor alls och "ser" inte särskilt "bra" ut, inte så mycket till flänsar o så, så jag är egentligen inte så förvånad.
Jag får höra med honom om han har sidan över huvud taget. Han köper massa nya grejor, men snålar in o använder ett gammalt trasigt chassi, inga fläktar i chassit har han heller... men de kanske är en bra födelsedagspresent åt den lille gubben... 🙂
1 Guest(s)