October 4, 2003
har precis skaffat en Acer AL1916W, 19 tums widescreen
och den rekomenderade upplösningen är 1440x900 @ 60hz
men ja har sett nånstans att det går att forca ca 75hz på den, går det och såfall hur?
March 10, 2003
Dessutom kör du inte Native upplösningen (dvs max för skärmen)
så får den kompencera mellan pixlarna i mindre upplösningar.
Vilket leder till att bilden blir t.ex. suddig eller ser konstig ut.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
October 4, 2003
aha ok, tackar för svaren, tänkte de skulle bli bättre me 75hz, är trots allt vanlig VGA anslutning
March 10, 2003
Kollade upp skärmen nu, på pricreunner säger dom att det är DVI men på
Acers hemsida säger dom enbart VGA. Tror jag skall lita mer på Acer än
pricerunner. Att du bara har VGA på en sådan stor skärm är konstigt.
Å andra sidan är väl Acer inte kända för bra TFT's ? Iaf inte i budget segmentet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
October 4, 2003
Ctrl wrote: Kollade upp skärmen nu, på pricreunner säger dom att det är DVI men på
Acers hemsida säger dom enbart VGA. Tror jag skall lita mer på Acer än
pricerunner. Att du bara har VGA på en sådan stor skärm är konstigt.
Å andra sidan är väl Acer inte kända för bra TFT's ? Iaf inte i budget segmentet.
hm kan stämma ingen aning, hur bra bild som helst iallafall, dock klagade vissa på den något udda upplösningen dom rekomenderar till den, rätt bra reviews i övrigt, billig va den oxo
March 10, 2003
Orsaken till klagomål på udda upplösning kan man nog märka i spel.
Då dessa allt för ofta inte har widescreen support eller inte just den WS-upplösningen man söker.
October 4, 2003
Lehto wrote: [quote=Json_81][quote=Lehto]60hz är värdelöst om jag få säga de själv, tycker bilden blir suddig...
På en lcd/tft?
På en crt-skärm håller jag med, annars e det bara inbillning alternativt riktigt sunkig skärm.
Ja! på LCD skärm 19" iofs inte widescreen kom jag på
😀
May 5, 2004
jag kör med 75hz på min samsung, då jag hade X1900 kortet så fanns inte det o välja, men på mina NV kort så fungerar det fint. e jue alltid bättre med mer hz på skärmen då den uppdaterar bildn snabbare.
för o slippa tex screen tearing etc då man har hög fps och låga hertz på skärmen.
November 27, 2003
Ctrl wrote: Men Hz gör ingen skillnad på TFT då den inte sveper bilden som en CRT.
Man kan säga att söka hög Hz på CRT är som att söka låg ms på TFT.
Eller nått.
Ja ungefär, att sitta och försöka pressas upp Hz:en med en LCD/TFT är i stort sett ganska menlöst. Bilden påverkas inte alls på samma sätt som med en CRT.
//Andreas
July 28, 2001
Ctrl wrote: Orsaken till klagomål på udda upplösning kan man nog märka i spel.
Då dessa allt för ofta inte har widescreen support eller inte just den WS-upplösningen man söker.
Och vill man kolla vilka spel som går att köra i wideläge så kan jag rekomendera denna sajt.
http://www.widescreengamingfor.....s_List_-_A
2 Guest(s)