November 9, 2002
nu har ja bestämt mig... ett 7600GT blir det 😀
men sen då? finns massor märken utan några större skillnader... är det bara att ta den billigaste?
kylning? värt att ta passiv kylning? eller är original ganska tyst så kan man i framtiden byta kylare eller tom sätta vattenkylning (våt dröm :P)
kan inte mycket om klockning av grafikkort, men man vill ju gärna ha möjligheten att krama ur det där lilla extra, o där kanske olika märken presterar olika...
September 1, 2002
De flesta kör med orginalkylningen, vilken låter en del.
Vissa har dock styrda fläktar, dvs att de varvar ner i 2D och drar på i 3D. Detta gäller dock inte alla, ett jag vet INTE har styrd fläkt är Leadtek.
I övrigt är det hugget som stucket. Rekommenderar dock inte en passiv lösning då det kan tendera att fungera dåligt i en låda med medelmåttig luftgenomströmning.
Komplett har ett XFX som kommer överklockat från fabrik och är billigt. LÄNK: http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=318606
Detta är vad jag skulle köpt om jag ville ha ett 7600GT.
November 9, 2002
skapligt kort 🙂
enda problemet är att jag ska köpa grafikkort och minne... och komplett hade inte så billiga ddr2minnen...
shg.biz hade samma kort för 300spänn mer... men dom har 2gig 800mhz ram för 2000...
men nu fick ja ett svar iaf 🙂 ska sätta mig sen o söka runt efter tester på ljud etc...
men ett kort som är överklockat från fabrik, borde ju redan va så snabbt som går... eller kan man iaf klämma ur lite till?
2 Guest(s)