January 10, 2005
Som sagt, man har ju sett att dess olika kort har kommit ut på marknaden 🙂 och man blir en aningen läskad för den delen också 😀
Kan redan från början säga att jag delar upp "fråge tråden" i tre st frågor
1. Blir det stor skillnad om man uppgraderar från 6800GT till 7800GT? (är det huvudtaget värt att köpa GTX'en?)
2. Hur står sig två st 6800GT i SLI mot ett 7800GT?
3. Vilket är bäst? XFX 6800GT eller Connect 3D x800GTO
Det hela hänger nämligen ihop för att syrran ska köpa ny dator och då var det tänkt att hon skulle ha ett Connect 3D X800GTO men så kom jag ju på idén att man själv skulle vilja ha ett nytt kort :), och då e ju frågan om 6800GT bättre än GTO't. Så kan man ju va lite bussig mot syrran och sälja sitt 6800GT till henne för samma pris som GTO't 😀
Sedan så är ju fråga 1 & 2 lite snar lika för det handlar mest om pengar, man är ju självfallet student 🙂 och käkar nudlar 24/7 😛
Mvh: Arre
April 13, 2004
gizmo wrote: Tycker du ska hålla utkik efter Asus 7800GT kort med passiv kylning, om det letar sig hit till Sverige och svenska butiker vet jag dock inte. Har ett 7800GTX kort från Asus med Arctic Cooling på, bra temps, så Asus ska nog lyckas med passivt kylt 7800GT.
Bara det att priset är NÅGOT högre 😛
June 9, 2001
Det vettefasen ? Jag köpte mitt kort för 5195:-, då är det även klockat från fabrik 486MHz/1,35GHz, när jag köpte kortet fanns de visserligen märken för 4700:-, men med tanke på hur tyst kortet är och hur bra det presterar är jag j*vligt nöjd att jag inte var alltför sniken
EDIT: Ser att kortet går för ca 5400:- från svenska butiker idag, dustin har dock lagt på 1000:- på priset...
January 10, 2005
tja hellst inte mer än 4000kr, får spara en månad till 🙁 men då kanske korten sjunkit lite 🙂
EDIT: såg även att xfx 7800gt är clockade redan från butik, 450mhz gentemot vanliga som är på 400mhz. Hur mycket bättre blir de? har ingen stor koll när det gäller grafikkort, därav dessa olika frågor 🙂
January 10, 2005
det som de hela problemet är att de olika spel, ink battlefield 2 har börjat lagga lite smått :(, och jag har ju 2gb i ram så de kan ju inte vara de. Så antingen är de prollen lr graffet. Fast iof så ska ju mitt 6800gt klara bf2 väldigt fint.
är lite små sur för att det laggar och har uppgraderings ångest (vet inte vad jag ska uppgradera förnått för att fixa detta):P
July 14, 2003
Vill du verkligen spela på schyst grafik så köp ett 7800GT eller X1800XL, det kommer lösa problemet! Annars sänker du bara grafiken lite så ska det funka fint på ditt 6800GT också! 🙂
Du kan testa att defragmentera hårddisken och ev. installera om Windows om det är något som inte fungerar korrekt (om du orkar)... Se även till att du har nyaste grafik och chipsetdrivrutinerna! http://www.nvidia.com/
January 10, 2005
Har faktisk defragmenterat alla diskar. Trodde att det skulle lösa men ack nej :(. Och iof så kanske det är dax för en ominstallation snart (har inte gjort det på ett år om jag har för mig rätt).
Och det känns mer som "hack" än "lagg" för jag har 100mb så de ska ju flyta på ganska bra :P, det känns som när jag bara hade 1gb (kände liksom "segt")
Och iof hur mycket cpu drar bf2? räckar min 3200+ gott å väl lr?
Mvh: Arre
1 Guest(s)