October 21, 2005
Hej, tänkte testa Lost Coast med bästa inställningar man kan ha.. dvs 1600x1200 6xaa/16xaf mm.
GPU var uppe i 68c och det tyckte jag var lite mycket då idle ligger på 40
Kör Zalman VF700-Cu på High.
Är det normalt att det går upp till 70c? Kan det vara för att jag körade högsta inställningarna?
Juste kortet är klockat ochså, 400/1000 @ 450/1200
70c är inte konstigt i detta tillfälle?
Edit: nu när jag ändå är i farten så kan jag tillägga att North Bridge var uppe i 60c
October 21, 2005
Xenomorphed wrote: för ett grafikkort är det ingen fara, men nordbryggan är jag inte så säker på (det låter lite högt)
Jag skulle aldrig köpt 100kr's VF700 av dig :bgrin: Hade jag köpt en för 249kr hade jag säkert legat på 30c load..
EliXyR wrote: mina kort ligger runt 62 grader i load med NV silencer på så din temp är rätt bra. vet att min VF700 hade någe högre temp än NV silencern..
Sitter du och säger att NV Silencer är bättre än VF700?
Pure Copper wtf!
August 16, 2003
högsta eller lägsta vet jag inte om det har någon större betydelse, möjligt att om du har en fps limiter igång på något lågt tal att den går svalare i lägre inställningar
low 300fps
high 50fps
typ kortet kör på 100% annars och borde ge samma temperatur. 68C är inte något ovanligt eller något att vara speciellt rädd för på ett grafikkort har jag hört.
men jag har tyvärr ingen data på var gränserna går för säkert och var den pajar
February 1, 2003
Poontus wrote: vad är skillnaden mellan dom förutom färg och säkert det dubbla priset? är Fatal1ty FS-V7 mycket större eller vad?
Prisskillnad ca 100kr på Gtek.
Kopparen är behandlad för att vara effektivare samt att det sitter en snabbare fläkt med röd LED på den istället för blå eller ingen samt att du betalar lite för namnet Fatal1ty.
Den finns även som vassare variant av CNPS7700-CU för bara 80kr mer.
http://reviews.pimprig.com/coo.....cooler.php
Står själv i valet och kvalet för vad jag skall sätta på ersättningskortet till mitt 6800GT, blir inte lättare av att att zalman kanske snart har en ännu större och bättre VGA-kylare på gång.
January 4, 2001
Moscow wrote: [quote=Casy]du kan nog ligga på 85'c oxå utan att vara rädd... så sluta grina nu 😉
det heter "också" inte "oxå" .. b*gjävel
Moscow: Om du inte har vettigare saker än så att komma med i forumet i fortsättningen så knip käft helt.
Ser jag att du ens är lite kaxig mot någon i fortsättningen så kommer du inte längre ha möjligheten att besöka vårat forum.
October 21, 2005
Poontus wrote: ursäkta att det blir lite off Topic nu, men om nu exempelvis Coore skulle banna Moscow, kommer han inte änns kunna läsa? (ip ban) eller är det bara att han inte kan skriva?
har glömt ifall det är IP ban men ifall det inte är så kan jag inte posta / logga in och ifall det är IP ban så startar jag bara om modemet och sen gör nytt account.
1 Guest(s)