November 12, 2005
Mitt nyinförskaffade "XFX nVidia 7800GT"-kort går över det sk. 'tröskelvärdet' 115*c när jag lirar Far Cry... Och det ligger idle på runt 70*c
Allt i datorn är helt nytt och INGET är ens det minsta lilla ändrat eller överklockat.
Vafan ska jag göra!?! 🙁 Ska skaffa en "Zalman VF700-AlCu" som i början bara var tänkt att kunna dra ner ljudnivån, men kommer den hjälpa mot värmen? 8-[
November 12, 2005
December 22, 2004
November 12, 2005
Jag ska kolla idag att fläkten verkligen går som den ska innan jag byter ut det. Men sen så hade jag förresten redan tänkt sätta på lite Arctic Silver på både Gkortet och CPUn
Men vad ska jag tänka på när jag kollar om flänsarna sitter fel? Hur ska det se ut/inte se ut? :hmm:
November 12, 2005
Problemet med att "gå tillbaks till affären" är att alltsammans är beställt från http://www.Komplett.se/ . Men det borde ju iofs. bara vara att ringa/maila dem :blink:
November 12, 2005
JAG HITTADE PRECIS FELET!! 😀
Det var precis som många redan påpekat: fläktens fel. Den stod helt stilla, tills jag bara petade på den. Och nu funkar den klockrent. 🙄
Ligger på runt 45*c idle och 55-60*c i full gång.
[Ska visserligen skaffa en VF700AlCu ändå, eftersom att XFX fläktar låter så förbaskat mycket! 😕 ]
Sist men inte minst så vill jag tacka alla som har lagt ner tid på att försöka hjälpa mig med mitt problem!! :worship:
November 12, 2005
1 Guest(s)