February 21, 2003
skulle tro att en av minnesmodulerna är trasig...
kallstart ska de klara
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
April 9, 2002
Jag har testat bytt plats på dom, verkar inte bli något bättre. Men kan ju vara mitt moderkort som är gammalt och ruttet också. Men det är nog så att dom inte klarar kallstart. Och det är nog på de här moderkortet.. Jag köpte det beg av en här på nh och då fungerade dom utmärkt.
May 12, 2001
Har du möjlighet att testa med ett annat nätagg?
Gör det i så fall. 🙂 Lycka till!
Edit: Kör memtest!
June 11, 2001
Är det samma minnestyp och revision? Kolla tillverkare, typnummer och produktionstid (återges ofta som år och månad), speciellt om det är olika tillverkare kan det bli problem.
Om det fungerar vid omstart kan det var en kondensator på moderkortet som kan vara boven, dessa brukar ofta ställa till vid en kallstart men fungera normalt vid en omstart.
Kolla även inställningarna i bios för spänning, CAS, DDR, och Dual Chanel om detta finns.
April 9, 2002
Sebbe wrote: Är det samma minnestyp och revision? Kolla tillverkare, typnummer och produktionstid (återges ofta som år och månad), speciellt om det är olika tillverkare kan det bli problem.
Om det fungerar vid omstart kan det var en kondensator på moderkortet som kan vara boven, dessa brukar ofta ställa till vid en kallstart men fungera normalt vid en omstart.
Kolla även inställningarna i bios för spänning, CAS, DDR, och Dual Chanel om detta finns.
Okej. om det är en kondensator som det är fel på, kan det skada någon komponent?
Jag har cleara cmos så det är nog inte något i BIOS.
Båda minnerna är twinmos pc3200. Men det är bara en modul med orginal kretsar.
1 Guest(s)