June 6, 2006
Men är du helt jävla kass eller fattar du ingenting ? :S har du v-sync på så kan du inte komma över den fps som du har hz på skärmen ! STÄNG AV V-SYNC och spela med mkt mer fps :S
å varför skulle du inte märka skyllnad för ? Som på Counter-Strike Source , skriv bara Net_Graph 1,2 eller 3 då , så då ser du fps´n . skit i va du tror gör bara som alla säger !
August 28, 2004
GoesHs wrote: Men är du helt j**la kass eller fattar du ingenting ? :S har du v-sync på så kan du inte komma över den fps som du har hz på skärmen ! STÄNG AV V-SYNC och spela med mkt mer fps :S
å varför skulle du inte märka skyllnad för ? Som på Counter-Strike Source , skriv bara Net_Graph 1,2 eller 3 då , så då ser du fps´n . skit i va du tror gör bara som alla säger !
Om en skärm går i 75 Hz, alltså 75 uppdateringar per sekund. Hur ska den då pressa ur sig 100 FPS? Visst, man ser skillnad, men skärmen visar fortfarande bara 75 bilder per sekund.
March 11, 2003
GoesHs wrote: Men är du helt j**la kass eller fattar du ingenting ? :S har du v-sync på så kan du inte komma över den fps som du har hz på skärmen ! STÄNG AV V-SYNC och spela med mkt mer fps :S
Jag vet inte vad din mamma har lärt dig om hur man uppför sig, men ett sånt inlägg till och det blir varning. :arg:
March 23, 2003
GurkGager wrote: Stäng INTE av Vsync. Om skärmen bara klarara 75hz i den upplösningen du vill spela, då ska du spela med 75hz, vsync på och fps_max 75.
Att stänga av vsync gör visserligen att fpsen ökar, men du kommer att få grafiken ryckig och du kommer se skumma streck över skärmen.
Det var inget jag märkte av när jag höll på med sånt där..
January 9, 2004
Templar- wrote: [quote=GurkGager]Stäng INTE av Vsync. Om skärmen bara klarara 75hz i den upplösningen du vill spela, då ska du spela med 75hz, vsync på och fps_max 75.
Att stänga av vsync gör visserligen att fpsen ökar, men du kommer att få grafiken ryckig och du kommer se skumma streck över skärmen.
Det var inget jag märkte av när jag höll på med sånt där..
Nu menar jag inte att du ser stora streck över skärmen. Det jag menar är att när du rör dig framåt så kommer du se att det inte är hela bilder som syns. Står man still så syns ju inget, men när sakerna rör sig så blir det som flimmer, framför allt längs kanter på väggar och liknande.
2 Guest(s)