February 24, 2001
Just nu står den på 100/116... Core det är väl typ volt? och Memory är det man höjer så man klockar juh... När jag höjer memory steg för steg så blir det bara mer och mer prickar på skärmen... och när jag låter memoryt vara på 116 och höjer coren/volten till 115 säger vi så blir det bara nåt konstigt.. kan inte förklara.. e detta max jag kan klocka mitt TNT kort till eller är det det ända jag behöver är det mer kylning?
/MADMAX
Core är själva grafikprocessorn som du också klockar när du höjer frekvensen för core!
Antagligen är det bara så att minnet och coren inte klarar av högre hastigheter! Så det du kan göra är att försöka kyla det bättre och hoppas att det hjälper..
Tekniknörd som gillar att träna.
Men jag tror ärligt talat inte att du vinner så mycket på att klocka ditt TNT kort.. speciellt inte så lite.. Men annars kan du ta en gammal Socket 7 kylfläns och kolla om den passar bra..
Annars så blir det till att mäta och se om det är något i vägen för en ny kylfläns!
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
Om du inte redan har en fläkt på ditt kort så skaffa det, bara att skruva fast i flänsen.
Jag har haft två TNT1 kort...OC resultat:
Standard e 90/110
STB Velocity UTAN fläkt: 95/120
STB Velocity MED fläkt: 110/120
Hercules TNT1: 112/130(!)
Hercules kortet har fläkt som standard...
December 19, 2000
2001-05-11 08:44, skrev WarezGuy:
Har kollat på kylflänsen där finns inga hål för att skruva in skruvar.... Ska jag göra egna hål eller?/MADMAX
Nejnej..för gudsskuld..gör inga egna hål...gör i stället så här att du tar lite kylpasta om du har..gå annars å köp..finns säkert i nån dator butik i närheten.
Kleta sedan på tunt med kylpasta..läman lite öppen yta i varje hörn. Lägg sedan på en liten klick "Superlim" lr nåt snabblim av nåt slag i varje hörn. Tryck sedan ditt flänsen..tryck lite försiktigt med handen utan att ha sönder nått.
Viktigt att tänka på är att kolla så flänsen inte tar emot nånstans så den inte får 100%:ig kontakt med GPU:n(graffikprocessorn).
Du måste även se till så den inte sticker ut för långt över agp kontakten..annars får du givetvis inte in den ordentligt i konatkten.
Sen e de bara å trycka i å klocka phett.
Lycka till !
January 8, 2001
Har man ett STB kort kan det vara svårt att komma långt i sin trimmning...
jag hade ett asus v3400 som kördes i 130/150
med fläktar och flänsar på allt och på båda sidor av kortet.
sätta en fläkt även på baksidan av kortet gav en hel del faktiskt.
då baksidan hamnar uppåt och som alla vet så stiger värme juh uppåt
February 24, 2001
Vad ska jag köpa för fläkt då? En fläkt utan kylfläns vill jag ha.... Som e ganska tunn men stark 😛
För mitt grafikkort sitter längst upp och GPU:n ligger neråtvänt mot dom andra korten så det är inte så stort mellanrum....
/MADMAX
[ Detta inlägg ändrade av WarezGuy 2001-05-11 13:50 ]
1 Guest(s)