January 8, 2005
Tjena har datorn i sign, undrar om min CPU kommer bli flaskhals till 9600gt... vad jag vet så ska den prestera precis under 8800gt..
men just nu har jag ingen större lust att spendera mer pengar än de 1500kr som det kostar..
anledningen är att jag har märkt att mitt 7900gt inte presterar värst bra i spel längre... och med tanke på att kortet kostar så lite och presterar såpass bra så var valet inte så svårt att göra uppgraderingen.
frågan är om CPUn kommer vara flaskhals eller om jag kommer utnyttja kortet såpass bra ? menar det är ju inget super kort, men jag har ju heller ingen vidare processor.
mvh Pole
January 8, 2005
låter bra,
jag läste en test som NH länkade som nyhet, där den piskade 3870 men inte 8800gt utan låg emellan...
kanske var missvisande..
det är väl ett kort jag ska ha tills jag byter ut hela datorn... egentligen endast ett kort som ska rädda min dator en tid till :P..
April 24, 2007
Polekatt wrote: låter bra,
jag läste en test som NH länkade som nyhet, där den piskade 3870 men inte 8800gt utan låg emellan...
kanske var missvisande..
det är väl ett kort jag ska ha tills jag byter ut hela datorn... egentligen endast ett kort som ska rädda min dator en tid till :P..
ena artikel som jag läste skrev att 9600GT överklockas utan att man ve tom det ibland och att detta gett orättvisa tester.
det hade med PCI bussen att göra.
tänk på det 😀
April 3, 2007
nvidiaamd wrote: ena artikel som jag läste skrev att 9600GT överklockas utan att man ve tom det ibland och att detta gett orättvisa tester.
det hade med PCI bussen att göra.
tänk på det 😀
Antagligen denna: http://www.sweclockers.com/nyh.....v_misstag/
February 12, 2003
Det är denna artikel hos techpowerup: http://www.techpowerup.com/rev....._GT/1.html
Blev själv precis färdig med 9600GT, ska nog stoppa in mitt 3870 och jämföra lite.
September 1, 2002
Polekatt wrote: borde egentligen köpa ett 8800gt, känns som bäst prestanda för pengarna, men jag har bara pci-e 1.0 och vad jag läst och hört så fungerar de 2 inte så bra ihop.
Om du resonerar så ska du inte heller köpa 9600GT eller något annat nyare kort 😉 De har alla PCIE 2.0. (8800 9600 osv)
January 8, 2005
med fungerar inte så bra är att det inte går att boota utan att flasha 8800gt korten till pci-e 1.0
jag har inhandlat ett 9600gt nu för att testa lite, funkade fint att boota inte kört igång nått spel eller nått än, fipplar 🙂
[Edit]
CoD 4 maxxat i 1680x1050 resultat: NO lagg.
Crysis v1.1 Medium i 1600x1200 resultat: lite lagg vid mkt som händer.
Assasins Creed maxxat i 1680x1050 resultat: små lagg, verkar mer bero på nånting annat än grafiken då det sker i vilken upplösning som helst.
överlag helnöjd, var precis det här jag ville åt.. och förvånad att min processor hänger med så bra som den gör... helt klart perfekt köp för min dator.
2 Guest(s)