January 7, 2006
Jag provade idag att flasha om mitt 9800 pro till ett 9800xt. Det funkade av någon anledning inte, det blev konstiga streck redan när jag startade Windows, varför?
Jag har r360 och använder rätt bios(samsung-minnen 128 mb), har tom provat att sänka klockhastigheten i BIOS:et, någon som vet varför det inte funkar, är flashning bara att glömma?
Kan förresten säga att det med 9800pro-bios funkar utmärkt i klart högre hastigheter(se sign jämfört med 9800 xt-hastigheter, typ 412/370 mhz)...
January 7, 2006
igelkott wrote: Kan ha med minnestimings att göra. XT kanske har lägre timings är PRO och dina minnen kanske inte klarar av det?
Bioset som jag laddade ner är gjort för mina minnen(samsung 8*16 mb). Vet att det inte står något om timings, men jag misstänker att det är samma.
January 7, 2006
Dadde wrote: Är det samma hastighet på minnena? Det måste stå exakt samma på chipen annars funkar det inte så bra. Sista nummret bruka ange hastigheten de är max speccade för.
Får ta och kolla det... Lite surt om jag skulle ha fel minnen nu är jag blev glad för att jag har rätt kärna...
Är det inte samma timings på alla minnen av en tillverkare på 9800pro? 😕
Tack!
EDIT: Kan förresten säga att kortet klockar sämre när jag har Arctic Silver 5 istället för orginalskräpet, f*n vad störande!
May 23, 2005
med mitt asrock mobo och AS3 hade jag idle på 50C. Med mitt asus mobo och arctic cooling silicone compound idlar jag på 40C
nu skiljer ju mobo emot, men jag har alltid haft ungefär 50-52C, även i andra chassin med AS3, åtskilliga monteringar.
Förstår inte, detta silicone jag hittade i garderoben hos en polare verkar vara riktigt mycket bättre
January 7, 2006
WmB wrote: med mitt asrock mobo och AS3 hade jag idle på 50C. Med mitt asus mobo och arctic cooling silicone compound idlar jag på 40C
nu skiljer ju mobo emot, men jag har alltid haft ungefär 50-52C, även i andra chassin med AS3, åtskilliga monteringar.
Förstår inte, detta silicone jag hittade i garderoben hos en polare verkar vara riktigt mycket bättre
Det känns ju bra när man har lagt 60 kr på 3,5g kylpasta 🙄
May 23, 2005
hULt0 wrote: [quote=WmB]med mitt asrock mobo och AS3 hade jag idle på 50C. Med mitt asus mobo och arctic cooling silicone compound idlar jag på 40C
Det känns ju bra när man har lagt 60 kr på 3,5g kylpasta 🙄
Haha, nej hULt0, inte gråta
Kan ju vara både min asus s-presso och mitt asrock-mobo jag hade innan som mätte fel 🙄
Hur mycket betalar för pastan
January 7, 2006
Mean Machine wrote: Har du annat mobo har du garanterat annan mätning. Silverpastan sparkar garanterat silikon-röv, skiljer flera grader där. Trust me, I know.
Dessutom räcker de där 60 kronorna ett bra tag, jag kommer ihåg att jag la 120 spänn på en tub AS3 när det begav sig.
Jo, jag vet att det är så. Men det känns ändå lite jobbigt, men jag måste ha missat lite gammal pasta eller något sånt, det känns inte som att mina klockningsresultat ska stämma annars.
2 Guest(s)