January 9, 2003
hej
jag har installerat silence 3 fläkt till mitt 9800xt. Jag fick flasha nyaste dell bios till graffet för att få overdrive funktionen. Jag började med flashningen. det kom upp en text där tex står A:/ diskett alltså..jag skulle skriva nått där men viste inte riktigt vad.så jag track på ctrl+alt+del så den startade om. när ag då gick till graffe inställningarna så var overdrive funktionen där. är det rätt flashning?? en annnan fråga. När jag kolar på temperaturen i overdrive så står den på ca 69-70. Jag ladda ner rivatuner och där fick jag nått helt annat. Core temperature 47-50 bara..vilket är den rätte. tacksam för svar
January 9, 2003
jag fick overdrive. jag ladda ner bios filen från dells hemsida. När jag klickar på filen så säger den att jag ska sätta in en diskett. När jag då gör det så kopieras filerna till disketten. Jag startar om datorn och botar från diskett. Sen får jag upp text där det står att jag ska trycka på en knapp, kvittar vilken för att den ska börja flasha. jag får text där det står rom tror jag o lite annat.. sen kommer det en text där det står..kommer inte ihåg exat men tror det va A:/ .. då måste jag skriva nått själv men visste inte vad exakt så jag startade om datorn.. jag gick in till windows som vanligt. jag kollade på graffe installningarna o där va en ny flick som heter Overdrive
January 9, 2003
har en liten fråga till..jag satte en ati silencer 3 kylare som sagt o pastan rätt nytt men endå 66c..tror ni jag ska byta pasta så graderna går ner eller? jag satte kylpasta på alla minnen oxå. men jag satte en klump på varje o sedan när jag satte kylaren så pressades klumparna och täkte minnerna. s¨å tror ni jag ska byta till nån annan pasta än de som följde med..eler e det normal temperatur??
April 13, 2004
Den pastan är väl hyffsad men arctic silver 5 är väl bland de allra bästa, kostar en hundring men räcker rätt länge iaf, eftersom man bara täcker ytan med ett bibelbladstunnt, eller kanske i ditt fall koranbladstunt lager av det 😛 😎
Men 60 - 70 grader på ett grafikkort är inte speciellt högt, det skall den klara, utan större problem 😛
1 Guest(s)