December 20, 2000
June 3, 2001
Medel klass.
Fördelar:
Snygg låda.
Automatsäkring i nätagget (åskan dödade min dator 3 gånger under h*****ets ovädret i går här i KARLSKRONA. Trots detta gick den att starta efter några minuter utan problem)
Hyfsat rymlig.
ganska snygg original.
Nackdelar:
Sidorna dras bakåt för att lossas (fästa med skruv dess utom), gör det omöjligt att sätta fläktar på insidan av sidorna.
Välvd front som inte ger användaren mycket till spelrum om man vill ändra utseende på den.
I helhet:
Lagom rymlig låda, hyfsat snygg och med ett pålitligt nätagg. Dock inget för den som vill modda till max. prismässigt OK.
December 19, 2000
On 2001-08-20 20:46, Gueno wrote:
Nån som har erfarenhet av en Fulltower ATX, A-Open HQ-08 300W låda?Frågor:
1, Är det LQ eller HQ på lådan?
2, Finns det gått om plats för fläktar och liknande?
3, Är det bättre än ett Chieftec Dragon Big Tower?
som standard finns det plats för 1 80 mm fram och 2 st 80 mm bak.
men jag tog fram hålsågen och tog ut hålet fram för det va så fattigt fläktgaller.
jag sågade även ut ett 60 mm fram och ett 60 mm i botten och de 2 80 hålen bak.
så ligger på 43 grader idle nu på min duron 750@1007 1,85 volt med kåpan på.
August 20, 2001
On 2001-08-20 22:45, Gueno wrote:
Hemsida?
Finns dom i uppsala?
De finns i : Stockholm, Malmö, Göteborg och Linköping... ta det som ligger närmast.. jag lovar dig du får mer för pengarna om du köper en chieftec..
Har själv en HQ08 för tillfället.. väldigt lätt att modifiera, men det är också den enda fördelen med lådan, den är klumpig, trång och ful som original(färg mässigt). Chieftech har ju två 80 i fronten, två 80 där bak(+ en i nätagget) och en 120 där bak också.. plus är det att en 80 sitter framför hdd-vaggan!
February 10, 2001
On 2001-08-21 00:11, totto wrote:
Nackdelar:
Sidorna dras bakåt för att lossas (fästa med skruv dess utom), gör det omöjligt att sätta fläktar på insidan av sidorna.
Välvd front som inte ger användaren mycket till spelrum om man vill ändra utseende på den.
Det går visst att sätta fläktar på sidorna.. man får mekka lite med sidoplåten .. jag orkar tyvärr inte skriva hur.. kontakta mig på icq:n om du/ni vill veta hur man gör...
--------------------------------------
Nu ska jag säga vilken låda du ska köpa Gueno..
Jag har både haft AOpen HQ08 fulltower och ett Chieftech Dragon tower.. Men nu har jag Addtronics 7896A super fulltower.... å jag är mest nöjd med 7896A tornet.. ! Det är bättre byggt.. finns inget att klaga på liksom .. allt är perfekt,,
HQ08 = Bra kvalité, tråkig, ful ...
Chieftech = Bra kvalité, men tråkig
Addtronics = Bra kvalité som f*n, genomtänkt. super bra! hehe
så saken är klar ! satsa på Addtronics !
February 10, 2001
Såhär ser nästan mitt Addtronics 7896A tower ut... (gamla bilder) (har plexi glas på sidan nu istället för de 2 fläktarna)
http://www.geocities.com/lenin.....rkfram.JPG
http://www.geocities.com/lenin.....ksida1.JPG
http://www.geocities.com/lenin.....ksida2.JPG
May 26, 2001
On 2001-08-21 00:11, totto wrote:
Nackdelar:
Ang sidoplåtarna är detta skitlätt fixat!
Man tar dom övre flikarna på sidoplåten, och viker ner dom så dom står rakt ut typ.. sen är det bara att dra plåten typ 2-3cm bakåt från normalläge så flikarna fram lossnar, sen böjer du ut ovandelen av plåten och typ lyfter av sidoplåten. perfa!
Utan ovanstående metod hade jag fan aldrig kunnat ha ett case windows asså
February 10, 2001
On 2001-08-21 22:33, Login wrote:
Lening, du ska aaalltid göra reklam för Addtronics, du är hopplös!
Är de så konstigt... Jag har ju provat både addtronics AOper och Chieftech ,,,, då vet man ju vilka som är bäst/mest prisvärda... Jag vill ju att mida bröder ska bli nöjda med det som de köper ...
fast de klart alla kan ju inte ha samma smak å så.... men men,, 😛
May 26, 2001
On 2001-08-22 18:27, Lening wrote:
On 2001-08-21 22:33, Login wrote:
Lening, du ska aaalltid göra reklam för Addtronics, du är hopplös!Är de så konstigt... Jag har ju provat både addtronics AOper och Chieftech ,,,, då vet man ju vilka som är bäst/mest prisvärda... Jag vill ju att mida bröder ska bli nöjda med det som de köper ...
fast de klart alla kan ju inte ha samma smak å så.... men men,, 😛
Men Lening; jag bara skojar ju med dig!
Hade jag haft användning för värsta feta overclocker lådan med fetare A/C än en Volvo C70 Cab så hade jag köpt en Addtronics, men nu har jag inte det så jag håller mig till AOpen lådan tills vidare..! Comprende..? 😀
2 Guest(s)