March 10, 2003
WakeOnLAN brukar fungera på de mesta kort idag. Du måste först aktivera det i BIOS.
Sedan in i drivrutinen i windows och se så det är aktivt där.
wol är knepigt då det inte är alltid det fungerar som det är tänkt många ggr.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 20, 2002
Ctrl wrote: WakeOnLAN brukar fungera på de mesta kort idag. Du måste först aktivera det i BIOS.
Sedan in i drivrutinen i windows och se så det är aktivt där.wol är knepigt då det inte är alltid det fungerar som det är tänkt många ggr.
Ok men jag hittar ingen manual ang wol till mitt mobo så jag är rädd för att den inte stödjer det.
Får kika i BIOS... :bok:
March 10, 2003
Laddade ner manualen från ASUS sida nu. Testa att aktivera "Power onby PCI device" på sidan [Power/APM Configuration].
Eftersom LAN enheterna räknas som PCI enheter även om dom är integrerade (dom sitter på PCI-bussen).
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 20, 2002
Ctrl wrote: Laddade ner manualen från ASUS sida nu. Testa att aktivera "Power onby PCI device" på sidan [Power/APM Configuration].
Eftersom LAN enheterna räknas som PCI enheter även om dom är integrerade (dom sitter på PCI-bussen).
Ok, testar med det.
Ang om de lyser när datorn är avstängd så gör dem det...
Även tangentbord och mus 😕
1 Guest(s)