November 26, 2002
har satt kortet på den svarta pci-e 2
http://www.asus.com/999/images...../744_l.jpg
måste jag avinstalera drivrutinerna om jag ska sätta in den på pci-e 1 plasten och instalera om den
även byta nått på bios finns nått med pci-e där
primery grafik adapter pci-e 1 - pci - pci-e 2
va e detta för nått
de står så nu ska ja ändra den på pci-e 2 - pci - pci-e 1
eftersom kortet är på plats pci-e 2 eller?
January 12, 2007
errr... jag har precis satt ihop min dator med uppgraderingspaket med samma moderkort. PCI platsen du använder nu är till SLI konfigurationen, med 2 grafikkort. Tryck i kortet i den blåa istället. Jag gissar att drivrutinar borde funka utan problem då, men för att vara på säkra sidan kan du väl avinstallera de. Det tar ingen tid.
Om du inte ändrade något i BIOS förut behöver du inte göra det nu heller, antar jag.
Jag gissar mest och tänker 'logiskt', men prova fram dig och se vad som händer. Vägrar systemet boota bör du säkert ändra något i bios.
January 12, 2007
THE FLESH RIPPER wrote: ja jag ändrade precis i bios men de gjorde inte nån skillnad
e de nån effekt skillnad på den blå platsen?
Som sagt, jag gissar mest, har aldrig haft en SLI konfiguration med 2 grafikkort, men den blåa PCI är vad jag vet den primära. Har du bara 1 grafikkort ska den sitta där. Om du inte gillar idén att ha grafikkortet i ett blå slott kan du färga den svart med märkpenna 😀
November 26, 2002
hehehe har färgat den nu 🙂 nej men jag satte den på den blå nu o enda saken var att man skulle ändra skärminställningarna inget annat
så de funka fint medesamma
moderkortet har 1000 inställningar
typ allt på auto
för mycket
saknar min dual sata 2 asrock så enkel o bra
tack för hjälpen
lycka till med ditt projekt 🙂
har min dator ute på ingalsat balkong
30 grader cpu 30 moderkort så skönt
hade ninja kylare innan då va allt fläkt fritt 🙂
November 26, 2002
JorisS wrote: Ja just det... fast inte exakt 😛
de skadar inte alls
glasen blir inte fuktiga eller nått
och vi brukar ha en balkongdörr öppen för ha de svalt i lägenheten
men de enice o ha datorn ute
man kan ha 10 fläktar på max utan at höra på det men har de ändå 1 fläkt (cpu) på 2000 varv
slipper osso massa kablar under skrivbordet
November 26, 2002
Lehto wrote: Blåa är den slotten du ska använda för 1 graffekort! och då kan du gå in i bios och leta efter ngt som heter typ: "ai selector" där ställer du in att du kör singel graffe, då kommer den blå porten ligga på pci-e x16.
Annars så kommer den ligga på x8.
mitt kort är på 2x 16x så de går inte o stänga av nått
2 Guest(s)