January 30, 2001
Jag kan inte svara på det men jag hade en polare som köpte ett abit mobo o en asus gf2 i våras... och det va helt omöjligt att få igång skiten.... han såldde grafikkortet och köpte ett creative eller nått istället och då funka det perfa 😛 så ja tror att det db säger stämmer, fast kanske inte på alla datorer
May 23, 2001
Vet du att du kan få sålt grafikkortet om det nu skulle kludda till sig, så kan det ju vara värt ett försök med ABIT + ASUS. Det måste ju inte bli problem.
Min dator: bl.a. ABIT KT7A + ASUS V7100 GeForce2 MX TV-Out(som för övrigt är väldigt klockningsvänligt) och ett Soundblaster ljudkort.
Hade lite problem i början men vet inte om det berodde på grafikkortet eller något annat, soundblaster kan ställa till med rätt mycket problem dom med. Nu funkar iaf allt utmärkt efter att jag bl.a. höjt v-coren och I/O-volten + ändrat lite andra inställningar, som AGP driving strenght? till EA. Med andra ord så finns det rätt många grejer som kan strula i en dator om man har otur men det betyder inte att det inte är "fixable".
May 28, 2001
July 24, 2001
Det är De äldre ABIT moderkorten som inte fungerar så bra med vissa ASUS grafikkort. Jag kör nu Abit BL7 för P4:a socket 478 och jag har inte det minsta problem, men hade tidigare Abit KT7-RAID och det pep och bootade inte först utan man fick köra en reboot så sparkade den igång. Detta beror på strömförsörjningen till AGP porten på ABIT moderkorten.
/Xeo
1 Guest(s)