April 9, 2004
Har kört mitt Radeon 9550 128 MB SE felfritt med tbird 1300.. Det gick väl ungefär en timme mellan att den satt i tbirden och nya abit av8 med amd64 på 3000+.
Har inte oc'at något, men det blir vertikala "ränder", motsvarande en markör i dos ungefär, uppifrån och hela vägen ner. Har färg, 4 bitars =). Går inte att ändra varken upplösning eller färgdjup. Kortet kan väl inte ha pajat på den timmen? Har inte testat med den gamla datorn. Ett Geforce 2 GTS 32 mb ddr funkar perfekt, men jag har ingen tv-ut på den, så det är bara en nödlösning. Har provat nyaste drivrutiner, men skärmen slår om till "range" nånting..
Hjälp mig med förslag på lösning snälla!
April 9, 2004
Ska slänga in vias nyaste 4in1, och testa igen med omega drivers.
Det är inte nätagget som är för klent då det drev graffet med tidigare konfig.
Vill även hänvisa till: http://forum.sweclockers.com/s.....did=468950
Där de föreslår det med dotnet.. Hur installerar jag det och kan det verkligen hjälpa?
April 9, 2004
Har kört in via4in1, dotnet framework, alla windowsuppdateringar, och slutligen omega drivisar. Fungerar inte. Jag skiter i det och byter kort för inkompabiliteten orkar jag inte nu. Konstigt är det ändå att hela serien innan windowsbooten tar vid, d v s abitloggan, BIOS, POST:en, installationen av xp(blåskärmsdelen), DOS, är felfri från grafikproblem.
Tack för alla svar iaf!
December 31, 2001
Ok, mitt förslag står kvar att testa ett kraftigt nätagg.
Kunde inte köra detta system med mitt 350w q-tec agg
Xp2500
Abit NF7-s
1.5GG ram
2x120gb diskar
4x120mm fläktar
9800pro
då fick jag en svartskärm direckt vid boot. Men det funkade fin fint med mitt Geforce 3 Ti 200
Köpte mig då ett 500w aspire agg och det gick igång direckt.
April 18, 2003
Death On Wings wrote: Ok, mitt förslag står kvar att testa ett kraftigt nätagg.
Kunde inte köra detta system med mitt 350w q-tec agg
Xp2500
Abit NF7-s
1.5GG ram
2x120gb diskar
4x120mm fläktar
9800prodå fick jag en svartskärm direckt vid boot. Men det funkade fin fint med mitt Geforce 3 Ti 200
Köpte mig då ett 500w aspire agg och det gick igång direckt.
Han kör ju dock ett Northq och du körde me ett q-tec 😛 q-tec är verkligen inte att jämföra med Northq kan ja bara tillägga 😉
Och som sagt borde den inte startat normalt om de varit nätagget, eller i varje fall startat om i windows.
Men förmodligen är det moderkortet som inte gillar grafikkortet =/ Men har du fortfarande kvar det gamla moderkortet och processorn så prova grafikkortet där igen för att se om det är grafikkortet som gått sönder.
April 18, 2003
Death On Wings wrote: Funkade efter bytet av agg som jag skrev.
Jamen, om vi säger såhär då, q-tec 550w nätagg kan man jämnföra med ett noname 300 w 🙄
Jag säger inte att det inte kan vara nätagget som det är fel på, jag säger bara att man kan inte jämnföra q-tecs nätagg med andra på samma w, speciellt inte Nortqh. Q-tec skriver ut vad deras nätagg klarar under peak, vilket de flesta andra tillverkare inte gör. Sen har ju q-tec inte ens skrivit ut på deras hemsida hur många A deras nätagg klarar av att ge ut, vilket inte gör saken bättre 😛
April 18, 2003
Death On Wings wrote: Mycket väl medveten om det. Men förstår inte varför folk dissar förslag förens de har testat dem, de verkar tro att nätagg inte spelar någon som helst roll.
Jo, alltid bra att kunna utesluta det om så är fallet, han sa att han skulle göra det nu iaf, så vi får väl vänta å se =)
April 9, 2004
Ok grabbar, testat mitt kort hos en polare med noname nätagg 350W och det gick klockrent, specsen på hans burk är 1800+XP och 600GB fördelat på 4-5hdd. Testade hans GF4200TI64MB på min burk fungerade klockrent. Ligger ungefär på samma effektförbrukning.. http://www.jscustompcs.com/pow.....hp?cmd=AMD) Så.. Jag köpte mig ett HIS R9800PRO128MB ICEQ som jag nu kör på högsta hastighet på fläkten.. Fungerar klockrent!
Tack för all hjälp men inkompabiliteten gör att R9550-kortet landar i den blivande HTPC:n...
//Kalle
2 Guest(s)