January 31, 2004
Jalle64 wrote: Borde inte vara ett stort problem med tanke på att den till det inre i stort sätt är en winchester, ända som skiljer är sse3, har jag för mig och det påverkar inte ditt moderkort i det hänseendet 😛
Det förutsätter väl att kortet kommer med bioset som stödjer winchester ?
January 31, 2004
Sardaukar wrote: Annars är det bara att uppgradera bioset 😉
Vad jag läst så hittas inte processorn om det är en winchester om fel bios version är på kortet, vilket om jag gissar rätt gör att man får nåt slags felmeddelande, eller så piper datorn.. Hur flashar man en dator där man inte kommer inte kommer förbi bios booten?
Jag hoppas jag inte råkar ut för detta, winchester är ju rätt gammal nu 🙂
April 13, 2004
fairyland wrote: [quote=Jalle64]Borde inte vara ett stort problem med tanke på att den till det inre i stort sätt är en winchester, ända som skiljer är sse3, har jag för mig och det påverkar inte ditt moderkort i det hänseendet 😛
Det förutsätter väl att kortet kommer med bioset som stödjer winchester ?
Den venice uppdateringen kom i april i år (20/4-2005) 😛
Så nog borde den kunna vara med det bioset eller senare 😛
December 5, 2001
fairyland wrote: [quote=Sardaukar]Annars är det bara att uppgradera bioset 😉
Vad jag läst så hittas inte processorn om det är en winchester om fel bios version är på kortet, vilket om jag gissar rätt gör att man får nåt slags felmeddelande, eller så piper datorn.. Hur flashar man en dator där man inte kommer inte kommer förbi bios booten?
Jo...du kan använda datorn, men det kommer stå "unknown cpu" eller liknande i bootprocessen och prestandan kanske inte utnyttjas för fullt.
April 13, 2004
Sardaukar wrote: [quote=fairyland][quote=Sardaukar]Annars är det bara att uppgradera bioset 😉
Jo...du kan använda datorn, men det kommer stå "unknown cpu" eller liknande i bootprocessen och prestandan kanske inte utnyttjas för fullt.
Förrän han flashar ja
December 5, 2001
Jalle64 wrote: [quote=Sardaukar][quote=fairyland][quote=Sardaukar]Annars är det bara att uppgradera bioset 😉
Förrän han flashar ja
Just precis
1 Guest(s)