March 31, 2002
Jag skall uppgradera min dator. Är i valet och kvalet mellan XP+ och P4. Om jag skaffar en P4 så är det tänkt att den skall sitta på ett Abit TH7II moderkort.
Jag har hört att Asus grafikkort inte riktigt gillar Abit's Moderkort, eller tvärt om. Stämmer detta?
Jag har ett Asus V7100 GeForce 2MX som jag tänkt att använda.
Är det någon som har/haft denna kombination och kan berätta om det funkar eller inte?
[ Detta Inlägg ändrades av: MinuteMan den 2002-04-02 21:53 ]
March 31, 2002
Alla säger lite olika. Vissa att det går och vissa att det absolut inte går. Detta gör ju att man bara blir mer förvirrad. Får helt enkelt chansa.
Det värsta som kan hända är ju att jag får skaffa ett nytt MX kort och de är ju inte så dyra nu längre, men "Många bäckar små...".
April 10, 2001
Om du kollar på Datorbutiken.com deras sida för moderkort. så skriver dom själva att asus grafikkort inte fungerar särskilt bra på abit mobos. dom avråder från den kombinationen. har själv sett exempel där den kombon inte fungera. jag skulle inte chansa, skulle hellre välja ett annat mobo, eller snarare ett annat graffe då du antagligen kommer byta det fortare än du byter mobo nästa gång.
2 Guest(s)