October 10, 2007
Jag undrar vilket av dessa kort som är bäst? Abit Fatal1ty AN9 32x eller Asus M2N32-SLI Deluxe. På alla tester jag har läst ligger dom ganska lika men finns det något som gör det ena bättre än det andra? Jag är inget data proffs så jag vet inte vad jag ska titta på men jag vill bygga en speldator som klarar alla dagens spel och som jag ev, kan bygga ut senare. Jag tänkte börja med ett av dessa kort. Finns det någon som kan hjälpa mig att välja?
Mvh Nicke.
April 24, 2007
jag hade haft amd i över 5 år och var extremt nöjd med dem (innan jag köpte denna datorn i sing). men Intel är verkligen bättre nu. tycker synd om amd som har lite cash att röra sig med, dem har alltid varit underdoggen.
amds framtid är dessutom väldigt osäker, deras stora lån innebär att dem måste gå med rejäl vinst under flera år framåt. dem får inte missa ett enda kvartal!!
hoppas dem klarar sig annars kommer vi bli tvugna at köpa hutlösa dyra Intel prollar (monopol)
October 10, 2007
Eftersom en del säger att intel är bättre så har jag även sett ut ett sådant kort och vill gärna höra vad ni tycker om det oxå. Det är ett Asus P5K-E/WIFI-AP, P35, Socket-775. Och till det tänkte jag en Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz. Grafikkort har jag tänkt ett XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3 till både amd och intel.
Så vad tycker ni blir bäst?
Jag är inte tvingad att ha just det ena eller det andra utan det är bara för att jag alltid haft amd o tyckt att det har funkat bra men jag är öppen för förslag.
1 Guest(s)