December 19, 2000
Någon som varit med om samma problem?? alla delar (förutom moderkortet som inte är testat) fungerar, har bra kylning och kör default på allt, minnen osv.. är det en känd bugg hos Abit KT7 kasnke?? 1000 tack till alla svar!
Datorn bara dog vid vanligt internetsurfande... Har inte startat sedan dess..
[ Detta inlägg ändrade av Henrik 2001-04-25 01:42 ]
January 4, 2001
Ett KT7 skulle jag f*n aldrig köpa... de verkar ju hur buggiga som helst... iofs sitter jag på ett BE6-2 och de är oxå lite ökända för att vara buggiga... men jag har bara haft ett problem med mitt moderkort.. Datorn visda fel Mhz... den sa att det var 650Mhz när det var 700... kanske var någon flashning som gick lite snett... nåja det var ju bara att flasha om så funkade det igen... men som sagt.. KT7 ALDRIG!
March 6, 2001
Jag har liknande problem. Min dator kan slå av lite när som helst. Otroligt irriterande.
Första gången brydde jag mig inte men när datorn sen bara gick ca 5 min och sedan dog så var jag tvungen att göra nåt. Resetade bios med jumper och sedan så har det funkat tills igår. Då bytte jag ut min Orb mot en Taisol och plockade då ut allt i lådan för att skära lite i den
Sen dess har det hänt ett par gånger. Har nu resetat bios igen och hoppas att att det fungera denna gång.
Nån som annars har nån idé vad det kan vara ?
-----------------
-------------------------------
Athlon 1GHz (oklockad) 266Mhz
Taisol 742092 CPU Kylare
Abit KT7A, 128 MB
20 GB WD Hårdisk
Asus V7100 Geforce 2MX Det. 10.80
[ Detta inlägg ändrade av Televinken 2001-04-26 19:06 ]
[ Detta inlägg ändrade av Televinken 2001-04-26 19:06 ]
1 Guest(s)