May 16, 2001
Jag har hört mycket om det här att ha en ABit-produkt och en ASUS-produkt inte ska vara så bra under samma skal.
Är det någon som vet vilka syndrom man får om man har detta? Jag har inte märkt någon problem direkt, eller kanske inte tänk på det föränn nu.
Alla spel jag spelar går bra, utom det här spelet Etherlords. Jag vet inte om det är OpenGL eller D3D, men eftersom jag kör OpenGL i massor med andra spel utan problem så antar jag att det är D3D. Kan det vara för det här, att jag har de två olika märkena under huven, ett ABit KT7A (Via KT133A) och ett ASUS v7700 Deluxe (GF2 GTS 32Mbyte), som spelet, efter ungefär 30-60 minuters spelande hänger sig? Ljudet fortsätter, medan skärmen fryser. När jag kollar temperaturen om jag startar om datorn snabbt så ser ingenting abnormt ut. Jag fattar inte riktigt vad som kan vara felet utom det här med märkena. Liknande har det varit när jag har kört Diablo 2 förut som också använder D3D, så det var därför jag trodde att även det här spelet använder det.
July 21, 2001
Hej jo jag har haft det så .. ABIT moderkort & ASUS ..
moderkoertet var av typen KT7-RAID
och grafikkortet av typen V7700-deluxe GeForce2 GTS 64mb.. jag hade lite strul med prestandan och stabiliteten av datorn..så jag bytte moderkort till MSI K7T Turbo (MS-6330) då gicka allt mycket finare datorn hängde sig inte längre .. och grafiken blev betydligt snabbare!.. jappz då har man delat med sig av sina problem..
bye..
1 Guest(s)