September 15, 2002
Hej har nu haft min laptop i 1 år.
Har några problem med den.
1. Internet kan helt plötsligt sluta fungera, den tappar inte kontakten med routern (kör trådlöst) utan internet slutar bara fungera. Det jag då gör för att komma igång igen är att starta om router och modem. Kan det vara nått med modemet eller ? Jag har comhem. Svärfar har ibland liknande problem han också, han kör laptop trådlöst med telia.
2. När jag kör datorn på strömadapter så går kylfläkten nästan hela tiden, har inte varit så i början. Blir dom så med tiden eller ?
March 14, 2001
Att fläkten går konstant kan vara pga den är full i damm och när du ansluter laddaren så går den inte längre på batteridrift som säkert gör att frekvensen höjs på processorn och den blir varmare.
Så prova om du kan göra rent den på något vis, har själv använt dammsugaren lite fint i fläkthålet..
September 15, 2002
Snorch wrote: Att fläkten går konstant kan vara pga den är full i damm och när du ansluter laddaren så går den inte längre på batteridrift som säkert gör att frekvensen höjs på processorn och den blir varmare.
Så prova om du kan göra rent den på något vis, har själv använt dammsugaren lite fint i fläkthålet..
OK ska kolla detta. Dock tycker jag det låter konstigt att den kan damma igen på bara ett år.
September 15, 2002
vincentvega wrote: Om du har en d-link router av lite äldre modell ~2004 så kan det vara en från deras tid med värmeproblem, hade liknande problem som dig innan jag bytte ut min gamla.
Routern är en Siemens SE551, kan det inte vara nått med att nätverkskortet går i viloläge eller nått. Finns det nån logg där man kan se vad som händer med nätverket ?.
1 Guest(s)