September 12, 2001
fairyland wrote: [quote=Death On Wings]Jag fick då inte blaster, fast folk med mindre materia mellan öronen än vad en iller har kanske fick det.
Vad är det i Xp som är så onödigt och inte kan tas bort som stör dig så fruktansvärt ?
(Detta hör inte till tråden men tycker det är en väldigt intressant diskusion)
T ex så har vi ju storleksskillnaden, xp tar mycket mer plats än 2000, sen har vi dessa alla jäkla hjälprutor som poppar upp rätt som det är, alla dessa teman, visst går det att ändra tema men de gamla ligger antagligen kvar. Och alla dessa program som följer med i XP, minns inte riktigt vad de heter dock. Sen förstår inte jag varför jag ska få upp andra användares Mina dokument när jag är inloggad, vad skulle jag ha för intresse av det?
Med de minimala skillnader som faktiskt finns mellan XP och 2000 så ser jag ingen anledning att byta till något man trivs mindre med. XP bygger ju faktiskt på 2000 till den största delen.
Jösses!
Så mycket kan jag säga att så gott som allt går att ställa in för att få bort allt bjäfs du räknar upp och det tar inte lång tid att fixa.
Säkerhetsmässigt ( om man nu kan prata om säkerhet och Microsoft i samma mening ) så är WinXP klart bättre än Win 2000.
Det är heller inga problem med att plocka bort i ditt tycke överflödiga program när det gäller WinXP.
Släpp sargen och kom in i matchen nu grabben. 😉
September 12, 2001
fairyland wrote: Jag tycker helt enkelt inte en uppgradering är värt besväret, vad är det med xp som är så mycket bättre än 2000?
Och ?
Det säger väl allt att Microsoft inte släpper patchar till Win2000 lika frekvent som till WinXP ?
Eller slutat helt och hållet t.o.m. !
Satsa på WinXP SP2 i fortsättningen och du kommer att bli rätt så överasskad att det fungerar tämligen bra. Men som har sagts tidigare i denna tråd. Det går utmärkt att avaktivera en diverse ögongodis.
2 Guest(s)