ACPI på Abit AV8|Page 2|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ACPI på Abit AV8
skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
sp_UserOfflineSmall Offline
979111
November 17, 2005 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

fairyland wrote: [quote=Death On Wings]Jag fick då inte blaster, fast folk med mindre materia mellan öronen än vad en iller har kanske fick det.

Vad är det i Xp som är så onödigt och inte kan tas bort som stör dig så fruktansvärt ?

(Detta hör inte till tråden men tycker det är en väldigt intressant diskusion)

T ex så har vi ju storleksskillnaden, xp tar mycket mer plats än 2000, sen har vi dessa alla jäkla hjälprutor som poppar upp rätt som det är, alla dessa teman, visst går det att ändra tema men de gamla ligger antagligen kvar. Och alla dessa program som följer med i XP, minns inte riktigt vad de heter dock. Sen förstår inte jag varför jag ska få upp andra användares Mina dokument när jag är inloggad, vad skulle jag ha för intresse av det?
Med de minimala skillnader som faktiskt finns mellan XP och 2000 så ser jag ingen anledning att byta till något man trivs mindre med. XP bygger ju faktiskt på 2000 till den största delen.

Jösses!

Så mycket kan jag säga att så gott som allt går att ställa in för att få bort allt bjäfs du räknar upp och det tar inte lång tid att fixa.
Säkerhetsmässigt ( om man nu kan prata om säkerhet och Microsoft i samma mening ) så är WinXP klart bättre än Win 2000.
Det är heller inga problem med att plocka bort i ditt tycke överflödiga program när det gäller WinXP.

Släpp sargen och kom in i matchen nu grabben. 😉

fairyland
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 123
979135
November 17, 2005 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker helt enkelt inte en uppgradering är värt besväret, vad är det med xp som är så mycket bättre än 2000?

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
979347
November 17, 2005 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

fairyland wrote: Jag tycker helt enkelt inte en uppgradering är värt besväret, vad är det med xp som är så mycket bättre än 2000?

Allt är bättre med xp eller minst lika dant, kan inte komma på något som är sämmre.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
979392
November 18, 2005 - 12:45 am
sp_Permalink sp_Print

fairyland wrote: Jag tycker helt enkelt inte en uppgradering är värt besväret, vad är det med xp som är så mycket bättre än 2000?

Och ?

Det säger väl allt att Microsoft inte släpper patchar till Win2000 lika frekvent som till WinXP ?
Eller slutat helt och hållet t.o.m. !

Satsa på WinXP SP2 i fortsättningen och du kommer att bli rätt så överasskad att det fungerar tämligen bra. Men som har sagts tidigare i denna tråd. Det går utmärkt att avaktivera en diverse ögongodis.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 112
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL