December 19, 2000
2001-05-31 10:41, skrev gUrr:
Hmm? Funderar på att köpa en sådan... någon som vet om det finns något negativt med den??
Mycket bra val av lådmärke...addtronics lådorna är helt underbara...men en personlig rekommendation vore att lägga till ett par kronor å köpa en 7896A istället.
June 1, 2001
Jag har ett 7896 chassi och jag kan bara säga det är kung
Har satt 2 st papst 120 26db fläktar i fronten sedan en 92 vid korten och 2 80 och 1 92 på baksidan
Det kyler som bara den och kör man i 7 v är ljudnivån rätt bra
Har även ljud isolerat lådan med 2 cm material
Med tanke på storleken och mängden ljudisoleringsmaterial så är det ingen låda att ta med på Kompislan men annars så är det en kung låda
En kompis har en Chieftec DX-01B-D och jag måste säga att det är nog en av de mest snygga och praktiska lådorna i min smak skulle nog välja denna om jag skulle flytta om den mycket sedan skulle jag köpa 5 st 80 fläktar till den göra så att jag kunde välja mellan 7 och 12 volt på fläktarna så kan man ha den både tyst och så den kyler ordentligt om man kör 12v
June 1, 2001
Jag har inte varit i kontakt med 6896 lådan men det jag tycker är nackdelen är att det finns bara 3 5.25 fack och sedan tror jag att det bara finns 2 st hållare för hårddiskar även om det går att köpa fler men jag tycker att 2 är för lite för de flesta har ju fler än 2 diskar
Men om den är lika fin som 7896 lådan lär du inte bli besviken för den är fin!!
Chiftechen den har 4 hårddiskplatser och 4 5.25 platser så den rymmer mer och sen så finns den ju i svart lite roligare tycker jag
Dock sitter moderkortet fást i lådan
om du känner att du vill ha Addtronics 6896 lådan så köp den för du lär inte bli det minsta besviken och jag tycker man ska köpa den låda man fastnar för
6896 lådan får ju toppbetyg överallt med
den roxar
April 6, 2001
Jaja Lening!! Vi fattar piken men faktum är att JNC är bättre....hähähä!!
I alla fall så jag en fråga till dig. Frontgallret på nederdelen på Chieftecen, stoppar det lufflödet nåt till fronfläktarna?? Stoppar det lite, halvlite, halvmycket eller mycket? Gärna ett exakt svar!
:snurr: :snurr: :snurr:
1 Guest(s)