March 20, 2001
Tja! alla Addtronics 7896A ägare
Jag testade en sak på min burk. Jag satt 3st olika temp givare på några olika ställen kring CPU`n och till min förvåning så sänktes tempen med mellan 1-2c när jag slog av den extra fläkt som sitter på Chassit mot CPU`n. Om jag inte hadde helt fel så skulle den göra så att CPU`n blev svalare, tyckte jag att jag läste när jag Köpte Chassit
så vem vet kanske du kan få lägre temp genom att så lå av den ( i princip så pressar den ju bara ner den varma luften som kom från CPU`n ) Kan vara värt ett test!!!
April 18, 2001
Såg något liknande när dom testade en 60->80 mm adapter bäst kylning fick man med standard fläkt trots att 80 fläkten blåste mer.. detta berodde på den turbulens som blir i adaptrar. Men när man körde båda fläktarna (alltså adapter+80 fläkt på standard fläkt) steg tempen med 8C !!!!
December 20, 2000
December 23, 2000
Spankman: Det beror nog på om man suger eller blåser. Om man blåser ner över kylflänsen kan jag tänka mig att det inte är något vidare. Men om man istället suger (och sedan ser till att dra ut luften direkt ur lådan ex. slang) så tror jag man ser en temp.sänkning med en 60->80 tratt.
December 19, 2000
2001-05-24 12:28, skrev LKC10:
Har gjort någe likande till min CPU. någe form av rör ø=35mm som suger luft presic brevid flänsen där varmluften kommer ut sedan leder röret det till en hemma byggd kapsling för att fläkten ska passa perfekt utan att suga luften från något annat ställe än i rör`et.
Låter najzzz...testade du låd tempen före å efter..å i så fall..hur stor var skillnaden..?
1 Guest(s)