July 3, 2001
beställde adsl för nån månads sedan.. fick ett brev: vi håller på att bygga ut telestationen bla bla bla...
fick ett nytt brev idag.. : tyvärr bla bla.... du bor för långt från telestationen..
jag har mätt på karta och fågelvägen bor jag inte för långt.. kanske 4-4.5 km fågelvägen... men telia mäter ju längs ledningarna.. altså kan jag inte bo längre från än typ 4.7-5.3 km från telestationen...
borde det inte gå att installera adsl i alla fall ??? och i så fall var kan man vända sig? (ja. jag vet att telia har gräns på 4.5km)
October 8, 2001
On 2002-05-28 21:43, _Crime wrote:
Det handlar om att Telia inte kan garantera kvalité och hastighet på längre avstånd än 4,5 km och därav levererar de inte.Du kan ju göra livet surt för dem genom att ringa, maila och faxa men jag tvivlar på att de ger med sig. Annars så får du muta någon hos Skanova.
Vad tjänar han på att muta nån på skanova?
Muta nån på telia skulle j uvara smartare hehe.
June 18, 2001
On 2002-05-29 12:09, _Crime wrote:
Skanova äger stamnätet i Sverige. Alla operatörer som levererar ADSL använder sig på något sätt utav Skanovas tjänster.Så för att mutan skall få rätt effekt skicka den till Skanova.
Jupp, detta är så sant som det är sagt!
BoNet äger ingenting heller dessutom, utan hyr både utrustning och lina samt personal av skanova!
Vill du ha snabb koppling, ge skanova killarna slantar eller sprit!
April 1, 2001
Jag antar att de andra ADSL leverantörerna inte levererar längre än 4,5Km ledningsvägen från telestationen heller.
Du kan ju alltid chansa och ringa till alla leverantörer på orten, och fråga om någon av dem kan göra ett undantag. Annars så finns det kanske inte så mycket att göra.
Om det är väldigt nödvändigt så kanske du kan beställa ADSL till en granne som bor inom 4,5km från stationen (du betalar allting självklart). Och sedan ser du till att du har fri sikt till grannen och köper ett radiolänk paket och sätter upp så att du får internet via den vägen
Aningen långsökt kanske 😀
December 22, 2001
halloj
jag har bostream .. det funkade i cirka 1 vecka.. sen blev det segt.. typ max 50 kb samtidigt ..
bosream kom fram med svaret: du bor för långt ifrån.. MEN DET SA DOM EFTER 1 HELT JÄVLA ÅR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EFTER TIMMAR I TELEFONKÖER OCH NORLÄNDSKA "SUPPORTRAR"
jag vet att det inte är så eftersom grannen´s funkar fint..
har testat allt .. så kom inte me nåra förslag för jag får fan spader när jag hör ordet adsl..
men iaf.. nu e sagt
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
nu flippar jag !!
1 Guest(s)