June 8, 2001
"AGP aperture size" är hur mycket av ram minnet som grafikkortet får utnyttja. Man ska oftast välja hälften av det mängd ram som man har i burken. Du bör alltså enligt rekommendationer välja 128MB
http://www.kylning.com http://www.gtek.net bla har grafikkort heatsinks.
_________________
Duron 850 @ 1020, Taisol m Panaflo, Soltek Kav75x, 512MB 222, Pov G2Pro 32DDR, Terratec XFire1024, DVD-Rom 10x, 17" Samsung755DF, Intellimouse Explorer, Moddat InWinS500 m trä och acoustic ull, 32kg
[ Detta Inlägg ändrades av: Kaleid den 2001-10-07 01:04 ]
September 3, 2001
du kommer inte märka någon skillnad alls.. för det måste du ha stora upplösningar o mycket effecter o stora banor... o allt sånt. Så att man lixom sparar texturer i vanliga ram minnet...
MEN eftersom ditt voodoo ändå inte e så snabbt att den kan hantera allt detta så antar jag att du använder upplösningar på typ 800x600 och medium detail o sånt.
Då har du ändå ingen användning för så mycket minne att dela med dig till AGP texturer...
jag skulle rekomendera att du använder 64 eller 32.
May 24, 2001
Voodoo Banshee kan inte använda AGP-minne så det spelar ingen roll vad du ställer in där, den kommer ändå inte att använda något. Och med ett 64MB Geforce 2 MX kommer det mesta att ändå få plats på grafikkortets minne, så det spelar inte så stor roll heller.
Sen tycker jag att Geforce 2 Pro är ett bättre köp en Geforce 2 MX..
1 Guest(s)