January 28, 2004
Dessvärre verkar det inte som om nVidia kommer släppa 7800GTX som AGP..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 27, 2003
denstore wrote: [quote=Xenomorphed]ati kommer släppa R520 som AGP, ja. jag tror inte AGP kommer dö ut på ett tag. åtminstånne något år till
Jag har hört precis tvärtom.
jasså? *förvånad*
EDIT:
R520 PCIe = Raptor
R520 AGP = Fudo ?
March 11, 2003
Xenomorphed wrote: [quote=denstore][quote=Xenomorphed]ati kommer släppa R520 som AGP, ja. jag tror inte AGP kommer dö ut på ett tag. åtminstånne något år till
jasså? *förvånad*
Jag är inte säker, men jag vill minnas att R420 skulle vara deras sista high-end-serie till AGP.
Inquirer skriver att det skall komma till AGP, men det är ju inte direkt samma sak som att det skall göra det...;)
December 27, 2003
denstore wrote: [quote=Xenomorphed][quote=denstore][quote=Xenomorphed]ati kommer släppa R520 som AGP, ja. jag tror inte AGP kommer dö ut på ett tag. åtminstånne något år till
jasså? *förvånad*
Jag är inte säker, men jag vill minnas att R420 skulle vara deras sista high-end-serie till AGP.
Inquirer skriver att det skall komma till AGP, men det är ju inte direkt samma sak som att det skall göra det...;)
jag tror att dom kommer poppa på sitt Rialto på 520, annars går dom miste om en stor marknad
March 11, 2003
Xenomorphed wrote:
jag tror att dom kommer poppa på sitt Rialto på 520, annars går dom miste om en stor marknad
De räknar nog med att de som ändå är så pass inne i highend-svängen att de köper ett R520, de sitter ändå inte kvar på AGP. Nvidia tänker ju likadant med G70. Deras NV40-serie täcker väl in alternativen för de som vill ha en uppdatering på deras gamla AGP-kort.
December 27, 2003
denstore wrote: [quote=Xenomorphed]
De räknar nog med att de som ändå är så pass inne i highend-svängen att de köper ett R520, de sitter ändå inte kvar på AGP. Nvidia tänker ju likadant med G70. Deras NV40-serie täcker väl in alternativen för de som vill ha en uppdatering på deras gamla AGP-kort.
jo, visst. den som lever får sel. själv hoppas jag på 520 AGP, då jag inte har PCIe på mitt mobo
1 Guest(s)