April 9, 2002
Jag har ett DFI LP nf3, jag har haft det i ca 3 veckor. Men nu så när jag skulle byta kylare på nordbryggan och grafikkortet, så jag tog ut moderkortet och skulle sätta dit sakerna. Men jag råkade få lite kylpasta på det guldplaterade på grafikkortet och utan att märka det så satt jag in graikkortet i AGP´n och när jag skulle starta datorn så piper det.. 1 långt och 2 eller 3 korta, och det menas Video falure.
Så jag har testat 3st olika grafikkort. Med ett av korten så piper det inte. Det är dock ett GF MX200 som jag inte fick någon post med. Och dom andra 2 grafikkorten piper det bara med.
Men ett pci kort fungerar det med.
Så nu har jag suttit med tandpetare och aceton föra att göra rent i agp sloten. Men utan framgång. Så har ni någon aning om vad som är fel eller vad jag kan göra för att fixa felet?
Och om jag skulle skicka in det till overclockers så skulle det ta ca 2 veckor 🙁
April 9, 2002
Jalle64 wrote: Testa att reseta bios!? 😕
Självklart.. Jag tror att jag har testat det mesta nu.
Har suttit och skruvat ur och i moderkortet och testat dom flesta saker.
Och nu ser det ut att inte vara nå kvar i AGP-sloten. Men ändå så ska det pipa :cy:
Och jag vill helst inte skicka upp moderkortet till overclockers.
January 4, 2005
xRaY wrote: [quote=Zix0r]skicka tillbaka det 😛
Ja det måste ju bli det snart.. Verkar ju inte vara så mycket mer att göra nu, om ingen kommer på något..
Men som sagt så tar det mer än 2 veckor =/
det går inte på garantin, ditt eget fel.
märker dom det felet kommer dom kräva en installations avgift.
May 10, 2003
Jalle64 wrote: Inga kablar som du glömt koppla? Trippelkolla allt, och gör rent guldfingrarnapå graffekortet en gång till 😛 😕
Ja håller med känns ju som det är lite kvar. Vilken pasta använde du förästen ? om det är nån pasta som är silver baserad tex kan den va ledande vilket kan ha sabbat ditt kort.
2 Guest(s)