Du kan vara lugn! Agp 4x gör nästan ingenting för prestandan.. Kanske 10 poäng i 3Dmark 2000 om du har tur.. Så det är absolut lika bra med AGP 2x!
Tekniknörd som gillar att träna.
April 10, 2001
Hmmm ok.. så det är inte som typ, 100mhz eller 133mhz på minnen. ( bara spånar lite nu i tanke verksamheten ) men varför finns då det båda alternativen? trodde att det kunde vara skillnad som 16 bitars mot 32 bitars kort.. osv..
Well well.. kanske i framtiden....
(((((((((((( ))))))))))))))))))
December 20, 2000
Ja det är rätt intressant att det var riktigt mycket snack om hur bra Agp 4x var innan det kom ut.. men sen har det visat sig att inte ens nu när det funnits ett tag så hjälper det..
Jo precis min mening..
De kan ju först och främst fixa till bandbredds problemen på korten!
Haha
Jo det hade varit rätt okej!
1000Mhz minnen hade varit rätt okej..
Ja det är det verkligen!
På ett GEforce 2 kort så hjälper GPU klockningen typ ingenting.. det har blivit lite bättre med GeForce3 men inte i närheten av vad det borde va!
Det borde vara bättre minnesbandbredd!
Även om GeForce3 korten har mycket bättre teknik för att utnyttja minnesbandbredden så ser man ju tydligt vad det är som är flaskhalsen.. eller hur..
På ett GEforce 2 kort så hjälper GPU klockningen typ ingenting.. det har blivit lite bättre med GeForce3 men inte i närheten av vad det borde va!
Det är ju precis vad jag skrivit här..
Alltså att det blir lite bättre med klockning av GPU:n på ett GeForce3 än på ett GeForce2.. men det är ju fortfarande minnet som är flaskhalsen!
[ Detta inlägg ändrade av Anton 2001-05-10 20:48 ]
December 30, 2000
Det är ju precis vad jag skrivit här..
Alltså att det blir lite bättre med klockning av GPU:n på ett GeForce3 än på ett GeForce2.. men det är ju fortfarande minnet som är flaskhalsen!
eh... vad är din definition av flaskhals?
på Gf3 är gpun lika mycket flaskhals som minnet..
En flaskhals är ju det som håller tillbaka resten av systemet (eller i detta fallet grafikkortet) så att det inte kan prestera max!
Men eftersom minnet på GeForce3 fortfarande är så pass "nerklockat" så tycker jag att man borde tjäna mest på att klocka minnet max än vad man tjänar på att klocka GPU:n max. Men som jag sa innan så ser det ju rätt mycket bättre ut för GeForce3 korten på den fronten en vad det gjort för tidigare Nvidia kort.. Detta är räknat om man kör med högre upplösningar och maxad grafik! Men vad ska man annars ha ett Geforce3 till..
Men fixa gärna lite benchmarks som visar att det är lika mycket GPU:n som minnet som är flaskhalsen. För då blir jag bara positivt överraskad!
Trodde inte de skulle lyckas så bra med minnes optimeringen!
[ Detta inlägg ändrade av Anton 2001-05-10 22:47 ]
1 Guest(s)