March 4, 2007
Hejsan. Jag funderar just nu på om jag har en AGP x8 plats på mitt moderkort. Det finns en AGP plats, som ska vara en AGP Universial.
Finns det något sätt att lista ut om jag har AGP x8 utan att starta datorn? (Funkar inte just nu) Eller måste jag köra något program? (Såsom CPU-Z eller SIW)
Tack i förhand!
/Seamonster[/list]
May 5, 2007
Varför behöver du veta detta? Om det är för att du undrar om moderkortet eller grafikkortet kommer ta skada av att du kör ett 8X kort i en slot som stödjer max 4X så ska det inte vara någon fara.
Alla 8X kort ska fungera även i 4X. Passar kortet så funkar det.
Däremot kommer det givetvis gå långsammare i 4X än 8X.
Som föregången person sa, skriv moderkortsmodellen om du vill veta exakt. Det gör det enklare för andra att hjälpa dig iaf även om det givetvis inte kan garanteras att du kommer få ett svar då heller. Men troligtvis.
edit. Nu när jag tänker efter... det gjordes väl inte ens några AGP 3.0 moderkort på riktigt? Isf finns det inga universella moderkort som har stöd för 8X. Isf går ditt kort garanterat max i 4X.
But there are two pieces of information which they're missing: nobody makes AGP 3.0 cards, and nobody makes AGP 3.0 motherboards. At least not any manufacturers I can find. Every single video card I could find which claimed to be an AGP 3.0 card was actually a universal 1.5V AGP 3.0 card. And every motherboard which claimed to be an AGP 3.0 motherboard turned out to be a universal 1.5V AGP 3.0 motherboard.
March 10, 2003
Om det är bilden på ditt moderkort tror jag du äger ett Abit SE6 (namnet i nedre kan av bilden).
Vilket är ett Pentium 3 moderkort med Intel i815E chipset och 4X AGP.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 4, 2007
Nej, det är inte mitt moderkort på bilden, dock ser AGP'n lika dan ut.
Vet inte riktigt vad det e för moderkort eftersom jag fick den från skolan. Dock är det en vanlig Compaq dator (Modell: D3VM /C1.1/20E/128, tror inte den har ett riktigt namn)
Jag ska iaf testa kortet när jag får det 🙂
Tack i alla fall! Ni är alltid lika bra här på NH!
/Seamonster
1 Guest(s)