February 15, 2003
Halloj!
Har varit på LAN och när jag kom hem och startade datorn så var det en svart fläck på skärmen!
Är det här det som kallas för döda pixlar?? Vad kan jag göra?!
Skärmen är ganska gammal. Det är en "Dell E172FP Black 17" LCD"
Fläcken ser ut så här ungefär (försökte rita av den i PS..)
[Image Can Not Be Found]
December 27, 2003
om det inte är något skit som fastnat, så är det nog döda pixlar
du kan testa att köra programmed UD Pixel (UnDead Pixel) http://udpix.free.fr/
eller så kan du prova att "massera" igång pixlarna. Ta en mjuk tygbit, linda den runt fingret och massera på döda området
finns dock ingen som helst garanti att något av det komme fungera
February 15, 2003
Xenomorphed wrote: om det inte är något skit som fastnat, så är det nog döda pixlar
eller så kan du prova att "massera" igång pixlarna. Ta en mjuk tygbit, linda den runt fingret och massera på döda området
Inget skit som har fastnat.
Har testat att masera, men det hjälper inte.
Ska testa programmet, thx.
Ctrl wrote: Skärmen fått sig en smäll ? Inte mycket man kan göra om det är trasigt. Svårt att tänka mig det täcks på garanti, men du kan alltid kolla.
Den har inte fått någon smäll vad jag har märkt iallafall..
Köpte skärmen beg. så jag har inget kvitto. Går det att lämna på garanti ändå tror du?
May 6, 2002
cHeNg_Ho wrote: [quote=Xenomorphed]om det inte är något skit som fastnat, så är det nog döda pixlar
Inget skit som har fastnat.
Har testat att masera, men det hjälper inte.
Ska testa programmet, thx.
Ctrl wrote: Skärmen fått sig en smäll ? Inte mycket man kan göra om det är trasigt. Svårt att tänka mig det täcks på garanti, men du kan alltid kolla.
Den har inte fått någon smäll vad jag har märkt iallafall..
Köpte skärmen beg. så jag har inget kvitto. Går det att lämna på garanti ändå tror du?
Inte utan kvitto.
November 27, 2003
cHeNg_Ho wrote: [quote=Delph1]Du har fått en smäll på skärmen och det kommer bara bli värre och värre.
//Andreas
Hur kan du vara säker på det??
Jag kan ta en bild på en monitor i skolan som något råkat peka för hårt med en penna på. Det började som ett litet "stenskott" och har idag spridit sig som en knytnäve. Ledsen.
//Andreas
March 15, 2004
cHeNg_Ho wrote: [quote=Xenomorphed]om du har varit på LAN har du förmodligen fraktat skärmen mellan två olika ställen. Förmodligen med bil?
Ja, men jag slog aldrig emot skärmen?
Nåt kan ha hänt när du inte har sett, vem vet. Men det verkar säkerligen vara så att din skärm har fått en smäll.
February 15, 2003
maedhros wrote: [quote=cHeNg_Ho][quote=Xenomorphed]om du har varit på LAN har du förmodligen fraktat skärmen mellan två olika ställen. Förmodligen med bil?
Ja, men jag slog aldrig emot skärmen?
Nåt kan ha hänt när du inte har sett, vem vet. Men det verkar säkerligen vara så att din skärm har fått en smäll.
Mjo, du har antagligen rätt.
Fläcken växer några pixlar om dagen.
Men en del av pixlarna, som var svarta, börjar bli grå istället, och man kan se lite av bilden genom det grå.
What the hell? Ganska mysko skärm? :-k
1 Guest(s)