January 5, 2007
Min ena 500GB sata disk har börjat krångla, den säger att det finns filer som är skadade osv. CHKDSK kan jag inte köra. Windows hittar disken och jag kommer ju in på den men jag kan inte öppna några mappar!
Finns det nåt bra program eller nåt som kan hjälpa detta eller vad ska jag göra??
Har provat scan programmet i windows också men det funkar inte heller.
January 5, 2007
Har nu provat att ladda hem program från HD tillverkarens hemsida och det hjälpte inte, nu kommer jag inte in alls på disken...
Nu står det såhär:
[Image Can Not Be Found]
Finns det inga andra program eller hjälp medel att ta till??
Inte så akut så jag lämnar in på en firma eller företag eller nåt, utan finns det nåt jag kan göra själv så gör jag det annars får man väl acceptera att disken har gjort sitt...
Den är ju inte ens 1,5år.....
January 5, 2007
Nu när jag startade om datorn så satte CHKDSK igång som den brukar ibland vid start av Win XP och kördes på denna disk och den höll på i säkert 15min med olika grejer och nu när datorn kom in i Windows igen så kommer jag in på disken igen men det finns inget där, sen står det att det är 113GB använt av 465GB och denna disk va nästan full innan den började krångla...
Är det inge att göra förutom att prova att formatera disken?? verkar ju som informationen har försvunnit...
Kan en sån där hårddiskkylare med två fläktar slå ut en hårddisk??
1 Guest(s)