February 4, 2001
nu har jag bytt tillbax till mitt intel system,,, köpte en amd 1400 o kt7a MB.. hade feta program som irq krock, hängningar, bcod (utan fel medelanden) hackande ljud, osv. har provat olika drivrutiner inkl via 4 in 1, olika patchar, diablat acpi , bytt irq adresser osv.. fortfarande samma jäääävla fel!!!!
har försökt fixa felet nu i 2 veckor o idag fick jag nog o bytte tillbax till gamla hederliga INTEL systemet... måste säga f-n va skönt det e o va tillbax till den gamla systemet *pussar burken*
våga vägra AMD O VIA!!!!!
April 15, 2001
June 3, 2001
PIIIP, PIIIP, PIIIP!
Va e detta? :burn:
Jag har alltid kört med dom billigare grejjerna VIA & AMD, utan problem.
Enda prolle från amd som sög va K5.
Vill man hosta upp tusenlappar mer bara för att d står intel på cpu:n så visst.
det är pecis som med jeans. Levis kostar f-n, men många andra märken till 1/2 priset är pecis lika bra. 😛
ADAPTEC AHA-2940UW PCI * Yamaha 16X19X40X SCSI * Seagate ST317221a -> 17.25 GB, 5400 rpm, 10.5 ms (Ska bytas
[ Detta Inlägg ändrades av: totto den 2001-07-31 09:50 ]
June 18, 2001
Hmmm.... har AMD + VIA, en alldeles utmärkt kombo! Det gäller bara att bygga ihop det rätt då AMD processorerna är extremt känsliga för värme. Detta betyder alltså då att processorfläkten måste sitta på rätt, annars får man problem.
Har kört mitt Athlon system i 3 veckor nu utan problem, inga blåskärmar, inga hängningar, inga inkompatibilitetsproblem ALLS !!! Bara att den är jävulskt mycket snabbare än mitt intel system !!! IRQ krockar ??? Förstår inte alls vad du pratar om såvida du inte menar att Windows 2000 lägger alla PCI kort på IRQ 9 vilket det gör!
Läs moderkortmanualen och kolla vilka PCI platser dessutom som delar IRQ. PCI 1 och AGP delar alltid IRQ. PCI 2 brukar dela med PCI 4 eller 5, PCI 3 är nästan alltid ensam.
Vad är det för kort du har som inte kan dela IRQ oxå ??? Hashibashi super 10MBit nätverk eller ??? Kör Intel eller 3Com så har man inga problem.
En kombo som funkat på alla datorer jag byggt, Nätverk = PCI 3, Ljudkort = PCI 4 !
AMD rockar så hårt så folk blir rädda ju!
/Mikael
May 28, 2001
Jag hade extrema problem med mitt system i början (AMD+VIA) men efter att ha bytt dricrutiner och kylning etc. så e allt dretstabilt. Det enda som inte e så stabilt e CounterStrike men det har ju inte heller rykte om sig att vara stabilt.
Nu om några veckor när skolan startar (uschhh *gråter*) igen så ska jag o en klasskompis bygga vattenkylning i våra datorer vilket kommer att resultera i ännu högre stabilitet!
Min dator hänger sig ibland men det beror endast på att jag har för dålig kylning och att Windows fular sig... Dagens AMD processorer har jag inget emot!
December 19, 2000
On 2001-07-31 01:45, Phat^Trance wrote:
nu har jag bytt tillbax till mitt intel system,,, köpte en amd 1400 o kt7a MB.. hade feta program som irq krock, hängningar, bcod (utan fel medelanden) hackande ljud, osv. har provat olika drivrutiner inkl via 4 in 1, olika patchar, diablat acpi , bytt irq adresser osv.. fortfarande samma jäääävla fel!!!!har försökt fixa felet nu i 2 veckor o idag fick jag nog o bytte tillbax till gamla hederliga INTEL systemet... måste säga f-n va skönt det e o va tillbax till den gamla systemet *pussar burken*
våga vägra AMD O VIA!!!!!
du kan jag få din Athlon 1,4.
tack så mycket.
3 Guest(s)