September 26, 2001
Fan alltså.
Min maxtor pajade för ett tag sen...
Bestämde mig för en IBM, verkade stabil..
Och så bara igår, började den rassla å skrapa. Startade om, "diskläsningsfel".
Körde DFT och det visade sig att jag hade en jekkla massa skadade sektorer och säkert mer fel.
Så nu får det bli en Seagate Barracuda 4..
(De är iaf tysta!!)
April 15, 2001
September 26, 2001
Nu är det så att jag bara har haft min IBM i ca 1 månad..
Så IBM blir det inte!! Finns det några test på Barracuda 4?? Den är ju 0,5 millisek långsammare än de andra diskarna!??
Men å andra sidan så är det väl den tystaste av diskarna?? Och Western vill jag inte köpa för en kompis wd 80 gb kraschade efter 1,5 mån!!
September 27, 2001
May 10, 2001
On 2001-12-09 00:14, Ozzy Osmond wrote:
har en ny SEAGATE U6 40Gb 5400rpm som
verkar bra !
söktiden ska enligt uppgift ligga på 8,9ms !
jämför med ibm 7200rpm som ligger på 8,5ms
löjligt liten skillnad där...hellre en TYST hd som inte går sönder....
köp en SEAGATE ! (Hörs ingenting)
först har du rotational latency som är högre för 5400 rpm diskar sen visar d sig att U6 håller någonstans mellan 15-20ms åtkomstid i tester en grymt långsam disk tom U5 är snabbare
June 8, 2001
Menar du FSB klockning? Det har jag inte använt och trots detta så dog två IBM på 4 månader. IBM kan helt enkelt dra åt skogen.
Brorsan har i stort sett samma burk (överklockning mm), men en Fujitsu, och den har inte ens en enda gång gjort "click of death" eller andra konstiga ljud.
December 22, 2000
On 2002-01-13 22:06, Kaleid wrote:
[SaC]FuZ++...
Menar du FSB klockning? Det har jag inte använt och trots detta så dog två IBM på 4 månader. IBM kan helt enkelt dra åt skogen.
Brorsan har i stort sett samma burk (överklockning mm), men en Fujitsu, och den har inte ens en enda gång gjort "click of death" eller andra konstiga ljud.
Jo, FSB@150.
Delldatorn ligger på 100bus. Mycket märkligt att den fungerar olika bra på olika datorer.
Det är samma OS på dom.
1 Guest(s)