September 27, 2001
Förra veckan kraschade min nya IBM60gxp 40Gb
bara efter ett par dagars användning.
Har fått en ny på garantin.
Igår kraschade min andra IBM60gxp 40Gb som jag har som D: drive. Den var drygt ett år gammal.
Som detalj kan nämnas att båda två uppvisade
exakt samma ljud efter kollapsen.
Nu blir det Fujitsu 40,9 Gb 9.5ms 5400 varv
silent !!!! som D: istället
Adjö och farväl IBM hårddiskar (jag väntar bara på att den ersatta Gxp60 40Gb ska krascha den me')
September 12, 2001
Håller med om att det är lite skumt..men har hört mig för hos kompisar som har fått sina diskar smällda..har försökt hitta någon gemensam nämnare som gjort att diskarna kraschat..
Är troligast helt enkelt dålig kvalitet på dessa hårddiskar..välj nåt annat är enda rådet.
Det där med strömspikar och värme har jag lite svårt att tro på eftersom då borde andra hårddiskar av annat märke röna samma öde som Ibm:s diskar..som sagt..mest troligt dålig kvalitet.
[ Detta Inlägg ändrades av: skiroy den 2001-10-30 20:41 ]
May 24, 2001
Jag menade inte att det BARA berodde på externa orsaker, utan att det bidrar till krashen. Hårddiskarna är helt klart för känsliga för något, men vad vet jag inte.
Jag har haft en hel del IBM-diskar och inga har gått sönder. Och om man kollar runt på forum så verkar de gå sönder i "klumpar". För några funkar de inte alls, och för andra strular de aldrig.
December 23, 2000
On 2001-10-30 20:44, Donan Fear wrote:
Jag menade inte att det BARA berodde på externa orsaker, utan att det bidrar till krashen. Hårddiskarna är helt klart för känsliga för något, men vad vet jag inte.Jag har haft en hel del IBM-diskar och inga har gått sönder. Och om man kollar runt på forum så verkar de gå sönder i "klumpar". För några funkar de inte alls, och för andra strular de aldrig.
Nämen om det var 1000 pers i ett forum som har IBM 60GXP diskar eller dyl (iaf IBM)..och sedan 1000 pers som har t.ex Fujitsu så skulle kanske det drabba 120stycken personer som har IBM och 20 stycken som använder Fujitsu....
September 12, 2001
Ja säg det..den som lyckas komma på varför detta händer är ju nästan värt ett nobelpris
Men vad dom är känsliga för står skrivet i stjärnorna..en kompis skojade o sa att det är Ibm sätt att itu med piratkopieringen
Kör själv Western Digital sen flera år tillb o ingen har krånglat(tur kanske)..
[ Detta Inlägg ändrades av: skiroy den 2001-10-30 21:07 ]
June 28, 2001
On 2001-10-30 21:05, skiroy wrote:
Ja säg det..den som lyckas komma på varför detta händer är ju nästan värt ett nobelprisMen vad dom är känsliga för står skrivet i stjärnorna..en kompis skojade o sa att det är Ibm sätt att itu med piratkopieringen
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
LOL
min 46gb IBM krasha oxå
IBM e Ingen Bra Maksin
[ Detta Inlägg ändrades av: MindRunner den 2001-10-31 01:03 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: MindRunner den 2001-10-31 01:04 ]
October 9, 2001
July 14, 2001
On 2001-10-30 20:44, Donan Fear wrote:
Jag menade inte att det BARA berodde på externa orsaker, utan att det bidrar till krashen. Hårddiskarna är helt klart för känsliga för något, men vad vet jag inte.Jag har haft en hel del IBM-diskar och inga har gått sönder. Och om man kollar runt på forum så verkar de gå sönder i "klumpar". För några funkar de inte alls, och för andra strular de aldrig.
Tja,, jag tänkte som du först,, förstod inte varför alla pajade sina IBM diskar,, sedan en dag startade jag min dator och får höra SCHRHR SHCHRHRHR HHCSHCHCHCCCH CHHHHCHCHC.,,, ja,, du förstår nog! =( jewla IBM, jag ska göra en egen hårddisk nästa gång,, kan inte va så svårt,, lägger in CD-skivor istället! (skojar)
September 14, 2001
June 3, 2001
On 2001-10-31 22:07, Kaleid wrote:
Fick min nya IBM 60GXP 30GB i måndags. Funkar bra men mycket orolig eftersom den gör ett visslande ljud lite då och då, under den första timmen då man har startat datan.
Plussidan, mycket tystare och känns kvickare än min gamla 75GXP 30GB...
Har också ett visslande ljud med min GXP60 40 gig som bara uppkommer under de första minuterna o nån gång under första halvtimmen. Men så har den låtit i ett halvår plus att min polare har en likadan med samma ljud så de är väl inge o oroa sig för
June 18, 2001
September 12, 2001
Har pratat med en kompis om detta med Ibm:s diskar..han berättade att på företaget han jobbar på så hade dom skickat några diskar till Ibas i norge (inga Ibm) iaf kom dom in på detta med Ibm diskarna..
Killen på Ibas som han pratade med berättade att dom hade haft rätt så många sådana diskar som dom skulle rädda en massa data på..iaf så var deras teori att läs&skrivhuvudet var vekare än andra märken..detta i sin tur kunde orsaka en massa ljud när dom microvibrerade(det var vad han sa) om det nu är så visste dom inte säkert.
Var bara en personlig teori från hans sida..
1 Guest(s)