August 25, 2005
Jag har spanat in AlienWares Area 51 lådor ett bra tag nu..
Har mailat dom och frågat om det finns nån möjlighet att få tag i bara själva lådan, men dom säger att det är helt omöjligt. Man måste köpa hela datorn, vilket jag börjar starkt fundera på att göra. Nån som vet nån bra lösning på vad man kan göra för att slippa detta? Måste ju finnas att få tag på nånstans i världen! Begagnade om inget annat.
Och en viktig fråga.. nån som har erfarehet av AlienWare och vet om dom gör bra grejer? Är det bra kvalitet på deras prylar?
Jag har hittat till Raidmax Samurai lådorna.. så nära Alienware man kan komma, designmässigt. Men Raidmax ska ju tydligen vara kasst.
April 27, 2004
Connection wrote: Jag har spanat in AlienWares Area 51 lådor ett bra tag nu..
Har mailat dom och frågat om det finns nån möjlighet att få tag i bara själva lådan, men dom säger att det är helt omöjligt. Man måste köpa hela datorn, vilket jag börjar starkt fundera på att göra. Nån som vet nån bra lösning på vad man kan göra för att slippa detta? Måste ju finnas att få tag på nånstans i världen! Begagnade om inget annat.Och en viktig fråga.. nån som har erfarehet av AlienWare och vet om dom gör bra grejer? Är det bra kvalitet på deras prylar?
Jag har hittat till Raidmax Samurai lådorna.. så nära Alienware man kan komma, designmässigt. Men Raidmax ska ju tydligen vara kasst.
Har du kollat på ebay? Där brukar man kunna få tag i det mesta.
Edit: Det finns några på ebay men de är inte billiga...runt 200$ och uppåt bara för lådan.
July 26, 2001
http://cgi.ebay.com/Alienware-.....dZViewItem
http://cgi.ebay.com/100-ORIGIN.....dZViewItem
Annars är ju Asus Vento 3600 lite lik Alienware:
http://se.asus.com/products/pc.....erview.htm
August 25, 2005
Japp, jag har kollat på Ebay och på hela internet där jag kommit åt. Finns inte att få tag på.. förutom dom 2 svarta på Ebay. Jag vill hellst ha en vit plus att det verkar som dom 2 lådorna inte går att frakta utanför United States.
Men är det nån som har sett dom IRL? Jag vill egentligen veta hur bra kvalitet det är på dom lådorna. Tänk om jag får hem den för flera tusen och så visar det sig att den är helt plastig och ful i verkligheten?
September 12, 2001
Connection wrote: Och en sak till.. jag har läst att Raidmax är kasst och dåligt.. men jag har inte fattat varför. Vad är felet med Raidmax Samurai?
Det kommer du att upptäcka när dina händer är fulla av plåster som täcker dina sår lite överallt.
Maken till uselt chassie kan knappast finnas.
När du väl har skurit upp ett finger eller två så vill du garanterat inte sticka ner handen i en Raidmax igen.
August 25, 2005
Vad tycker ni är riktigt snyggt när det gäller lådor? Jag är på jakt efter nåt riktigt snyggt av topkvalité. AlienWare hittade jag för nåt år sen.. sen dess har jag inte sett nåt snyggare/bättre.
Raidmax Samurai gjorde väl nåt försök till att efterlikna dom, och det har vart nära att jag betsällt deras skit.. men tur att jag blev stoppad av folk som har erfarenhet av dom.
Men vet ni nåt AlienWare-aktigt så hojta gärna till!
August 25, 2005
Jag har tänkt de senaste dagarna och jag funderar på att köpa en hel burk av AlienWare.. behöver ändå köpa ny dator snart så då kan jag likagärna köpa en från AlienWare.. så får jag min drömlåda oxå 🙂
Men det billigaste jag hitta som var tillgängligt för mig låg på 14500 spänn exkl moms, inkl frakt. I USA kunde jag fått samma sak för 11500. Men dom levererar inte från USA till Sverige, utan bara inom USA, verkar det som.
Nån som har tipps på vad man kan göra?
August 25, 2005
bAron wrote: Du har säkert någon som känner någon som känner någon som bor i USA, beställ den dit och låt henne/honom skicka den med posten. Bara du litar på personen i fråga så =)
Japp det är nog det enda sättet att få den 2000:- billigare.. fan. Fast allt det jobb och alla risker är nog inte värda 2000.. får nog beställa den i EU. Fan att dom inte har några återfärsäljare i Skandinavien. Fast iofs så hade dom inte vart lika eftertraktade om dom var så lättilgängliga här 🙂
2 Guest(s)