AlienWare lådor|Page 2|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
AlienWare lådor
Connection
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 81
sp_UserOfflineSmall Offline
942572
August 27, 2005 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Vad är det som lockar i AlienWare?
Allvarligt, jag är nyfiken.

Area 51 chassit är mest lockande 🙂 Själva innehållet är väl inget superspeciellt så..
Undrar bara om det är lika bra kvalitet på chassit som det ser ut, eller om den är helt plastig som en leksak från BR.

The_Mayhem
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 399
942585
August 27, 2005 - 10:11 am
sp_Permalink sp_Print

Det är snygga skal, jag gillar fläktlösnnigen, men som MrMajestic säger. Det verkar vara ett chieftec chassi (ser i stort sett identiskt ut på bilderna) men med ett lite mer "designat" skal... frågan är om det är värt de pengarna för kosmetika. Vem vet, kanske det finns någon duktig metallkonstnär eller mediaelev som kan göra ett snyggt skal åt dig för halva det priset?

Connection
Siktar mot toppen
Medlem
942601
August 27, 2005 - 10:32 am
sp_Permalink sp_Print

Det är frågan om hur mycket man gillar det skalet som avgör om det är värt att köpa det för det priset eller inte. Gillar man det verkligen och har en möjlighet att få tag i det, även om man får leva på nudlar resten av året så spelar det ingen roll 🙂

Jag har velat ha det sen jag såg det första gången, för 2 år sen.. och nu har jag möjligeheten. Jag är bara lite orolig att den inte kommer uppfylla mina förväntningar när jag får den. Kanske inte alls är bra kvalitét.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
942604
August 27, 2005 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Jo, men det kan ju inte bara vara att chassit som gör att folket köper ett AlienWare? Hade jag köpt min dator hos AlienWare hade jag fått betala ungefär 40k för den.

Connection
Siktar mot toppen
Medlem
942606
August 27, 2005 - 10:38 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle kunna göra en liten forskning och kanske bygga en egen sån med hjälp av nån kunnig människa.. men det är halva grejen med att det står AlienWare på den 🙂 och att det är ÄKTA vara.

denstore
Member
Medlem
942611
August 27, 2005 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

Connection wrote: Jag skulle kunna göra en liten forskning och kanske bygga en egen sån med hjälp av nån kunnig människa.. men det är halva grejen med att det står AlienWare på den 🙂 och att det är ÄKTA vara.

Jo, fast saken är väl att det är inte den bästa kvalitén, och man betalar ett sjuhelvetes överpris. Chassina är som jag sade tidigare, egentligen ett standardchassi med lite extra plast, och garantierna är inte bättre än någon annans.
Jag har själv byggt exlusiva maskiner till folk, och de har inte blivit billigt om jag har fått händerna fria. Men då har verkligen köparen fått det bästa, creme de la creme, och ingen har någonsin ens tvekat om att det var värt pengarna. Jag har sett en Alienware en gång, och jag blev rätt besviken, faktiskt.

The_Mayhem
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 399
942658
August 27, 2005 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print
[quote="denstoreJag har själv byggt exlusiva maskiner till folk, och de har inte blivit billigt om jag har fått händerna fria. Men då har verkligen köparen fått det bästa, creme de la creme, och ingen har någonsin ens tvekat om att det var värt pengarna.

Det vore kul att se lite bilder, finns de att beskåda någonstans?

denstore
Member
Medlem
942700
August 27, 2005 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

The_Mayhem wrote: [quote="denstoreJag har själv byggt exlusiva maskiner till folk, och de har inte blivit billigt om jag har fått händerna fria. Men då har verkligen köparen fått det bästa, creme de la creme, och ingen har någonsin ens tvekat om att det var värt pengarna.

Det vore kul att se lite bilder, finns de att beskåda någonstans?

Nix, tyvärr har jag inga bilder, men jag rekommenderar alltid Lians chassin, så det är ju så de ser ut. Sen brukar jag alltid se till att matcha tangentbord mus och skärm. Helst i aluminium/silver eller svart, beroende på vilket de väljer.

AnonymousKiller
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 460
942784
August 27, 2005 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Connection wrote: Jag skulle kunna göra en liten forskning och kanske bygga en egen sån med hjälp av nån kunnig människa.. men det är halva grejen med att det står AlienWare på den 🙂 och att det är ÄKTA vara.

Tycker att AlienWare är onödigt dyra. Och om det skulle stå AlienWare på min dator och jag tar med mig den på ett lan så kommer jag bli utskrattad 😎

Connection
Siktar mot toppen
Medlem
943083
August 28, 2005 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

AnonymousKiller wrote: [quote=Connection]Jag skulle kunna göra en liten forskning och kanske bygga en egen sån med hjälp av nån kunnig människa.. men det är halva grejen med att det står AlienWare på den 🙂 och att det är ÄKTA vara.

Tycker att AlienWare är onödigt dyra. Och om det skulle stå AlienWare på min dator och jag tar med mig den på ett lan så kommer jag bli utskrattad 😎

Hmm.. varför skulle du bli utskrattad för att du har en AlienWare dator? Jag tror tvärtom, att de flesta hade blivit avundsjuka på dig.

De flesta lådorna idag saknar någon väl genomtänkt design. Visst många av dom uppfyller många krav och är på ett eller annat sätt lättanvända. Men det syns att de flesta lådorna är skapade av ingengörer som pillat ihop lite delar efter sina beräkningar. Inte många som har haft en designer inblandad i jobbet. På AlienWare är designjobbet det första som syns... och är det dessutom som nån sa att det är Antec chassi från början, så är det ju bra kvalitet oxå.

Connection
Siktar mot toppen
Medlem
943086
August 28, 2005 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Jag har sett en Alienware en gång, och jag blev rätt besviken, faktiskt.

Skulle vara mycket intressant om du kunde utveckla dig lite. Varför blev du besviken? Var den plastig? Ful? Inte som på bild?
Jag vill veta så mycket som möjligt innan jag beställer den, så jag skulle upskatta om du kunde ge mig lite mer information, du som har sett den.
Jag vill inte bli besviken när jag får hem den.

MrMajestic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 266
943092
August 28, 2005 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte denna vara ett alternativ?

http://www.webhallen.com/prod......p?id=43600

denstore
Member
Medlem
943094
August 28, 2005 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Connection wrote: [quote=denstore]Jag har sett en Alienware en gång, och jag blev rätt besviken, faktiskt.

Skulle vara mycket intressant om du kunde utveckla dig lite. Varför blev du besviken? Var den plastig? Ful? Inte som på bild?
Jag vill veta så mycket som möjligt innan jag beställer den, så jag skulle upskatta om du kunde ge mig lite mer information, du som har sett den.
Jag vill inte bli besviken när jag får hem den.

Först och främst tycker jag designen är tråkig. Visst, det är lite roligt med Alien-temat, men man tröttnar ju på sånt efter ett par dagar. Och ja, jag tyckte den kändes lite plastig. Men det kan ju ha att göra med att jag gillar aluminiumchassin.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 48
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL