August 25, 2005
Tjena!
Jag är på väg å beställa en AlienWare burk.. den billigaste Area 51 modellen.. men jag behöver mer info om deras moderkort. Hur många PCIe x16 det är och om det finns nån AGP port.. vad det är för CPU socket och såna grejer. Har mailat frågorna till dom men dom svarar inte dom jävlarna.
Jag har 3 skärmar som jag vill koppla digitalt till burken sen när den når mig. Så det skulle ju va bra om det fanns 2x PCIe16 platser så jag kunde sätta in 2 grafikkort i den med dubbla DVI portar.
Nån här som har erfarenhet eller på nåt annat sätt har nån mer info om AlienWares moderkort (och resten av systemet)? Skulle va väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig med detta.
August 25, 2005
denstore wrote: [quote=Connection]Och jag antar att de flesta som köper Alienware gör det pga chassit.. jag är en av dom 🙂
Jo, och det är ju just det som gör en så förvånad.....;)
Bli inte det.. tänk på detta istället: Smaken är som baken 🙂
Det som jag tycker är hyperultramega snyggt tycker du tydligen inte alls är lika coolt.. men det som jag tycker mindre om tycker kanske du är jävligt ballt.
Men det är inte så mycket att göra åt.. jag är designfixerad och älskar nya prylar. Alienware är som gjord för mig.
March 11, 2003
Connection wrote:
Bli inte det.. tänk på detta istället: Smaken är som baken 🙂
Det som jag tycker är hyperultramega snyggt tycker du tydligen inte alls är lika coolt.. men det som jag tycker mindre om tycker kanske du är jävligt ballt.Men det är inte så mycket att göra åt.. jag är designfixerad och älskar nya prylar. Alienware är som gjord för mig.
Men det är ju just det som gör en förvånad! Alienware-lådorna ser ju ut som något som är designat av en tonåring som har tittat för mycket på billig Sci-fi. Inte är de särskilt innovativa, då de blir tvugna att hålla sig inom Antec-chassits begränsningar. De är inte särskilt nya, då de har funnits i ett par år. Men framförallt, om man ser det ur ren designsynvinkel, designen är inte klassisk. Det skriker "X-files"-hysteri om det chassit. Frågan är bara hur lång tid det kommer att ta innan det är rea på dem på E-bay.
August 25, 2005
Du tycker det ja 🙂
Jag tycker om Alienwares chassis. Så är det bara. Det finns ju folk som tycker att Ferrari Spider är ful oxå. ALLA tycker inte den är snygg eller hur? Samma sak är det här.
Jag tycker den är lika snygg som första gången jag såg den för 2 år sen.. och jag kommer nog tycka det i några år till iaf. Jag gillar snygga fräcka hitech prylar med lite framtidsstuk. Hittar inga andra lådor än AW som passar mig.
Du gillar Lians lådor har jag för mig.. men jag förstår inte vad du ser i dom.. Smaken är som baken, som sagt.
April 13, 2004
Connection wrote: Tjena!
Jag är på väg å beställa en AlienWare burk.. den billigaste Area 51 modellen.. men jag behöver mer info om deras moderkort. Hur många PCIe x16 det är och om det finns nån AGP port.. vad det är för CPU socket och såna grejer. Har mailat frågorna till dom men dom svarar inte dom jävlarna.Jag har 3 skärmar som jag vill koppla digitalt till burken sen när den når mig. Så det skulle ju va bra om det fanns 2x PCIe16 platser så jag kunde sätta in 2 grafikkort i den med dubbla DVI portar.
Nån här som har erfarenhet eller på nåt annat sätt har nån mer info om AlienWares moderkort (och resten av systemet)? Skulle va väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig med detta.
Ja, och de verkar väldigt hjälpsamma oxå 🙄 😛 😎
Dessutom är ju just den lådan annorlunda, men det är kanske den du är ute efter?! 😛
March 11, 2003
Connection wrote:
Du gillar Lians lådor har jag för mig.. men jag förstår inte vad du ser i dom.. Smaken är som baken, som sagt.
Skillnaden i mina ögon är att Lians design är mer eller mindre tidslös, och om man arbetar med dem, så utstrålar de kvalité. Alienware gör ett bra försök, men trots allt så är det ett billigt standardchassi bakom plasten.
Ungefär som att en kitcar av Ferrari Spider inte blir en Ferrari hur mycket den än försöker.:)
Jag har för mig att Alienware brukar använda Asus moderkort. Det har de i alla fall gjort tidigare.
April 13, 2004
Kolla på denna sida och gå ned och klicka på moderkort så får du mer kött på benen
http://www.alienware.com/Confi.....rea51_3500
August 25, 2005
Jalle64 wrote: Kolla på denna sida och gå ned och klicka på moderkort så får du mer kött på benen
http://www.alienware.com/Confi.....rea51_3500
Tack! Det var exakt vad jag letade efter 🙂
October 27, 2002
http://www.acp.nu har chassin som liknar alienwares
2 Guest(s)