Alienwares moderkort|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Alienwares moderkort
Connection
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 81
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 31, 2005 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena!
Jag är på väg å beställa en AlienWare burk.. den billigaste Area 51 modellen.. men jag behöver mer info om deras moderkort. Hur många PCIe x16 det är och om det finns nån AGP port.. vad det är för CPU socket och såna grejer. Har mailat frågorna till dom men dom svarar inte dom jävlarna.

Jag har 3 skärmar som jag vill koppla digitalt till burken sen när den når mig. Så det skulle ju va bra om det fanns 2x PCIe16 platser så jag kunde sätta in 2 grafikkort i den med dubbla DVI portar.

Nån här som har erfarenhet eller på nåt annat sätt har nån mer info om AlienWares moderkort (och resten av systemet)? Skulle va väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig med detta.

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
944435
August 31, 2005 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför köpa en AlienWare burk öht. ?

De tar ju bara överpriser pga. chassit och du kan bygga en likadan burk själv betydligt billigare... såvida det inte är chassit du är ute efter då.

Connection
Siktar mot toppen
Medlem
944516
August 31, 2005 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe.. Jag tror att det flesta förstår att man kan bygga likadan och bättre burk prestandamässigt som Alienware datorerna. Och jag antar att de flesta som köper Alienware gör det pga chassit.. jag är en av dom 🙂

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
944520
August 31, 2005 - 8:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Connection wrote: Och jag antar att de flesta som köper Alienware gör det pga chassit.. jag är en av dom 🙂

Jo, och det är ju just det som gör en så förvånad.....;)

Connection
Siktar mot toppen
Medlem
944535
August 31, 2005 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Connection]Och jag antar att de flesta som köper Alienware gör det pga chassit.. jag är en av dom 🙂

Jo, och det är ju just det som gör en så förvånad.....;)

Bli inte det.. tänk på detta istället: Smaken är som baken 🙂
Det som jag tycker är hyperultramega snyggt tycker du tydligen inte alls är lika coolt.. men det som jag tycker mindre om tycker kanske du är jävligt ballt.

Men det är inte så mycket att göra åt.. jag är designfixerad och älskar nya prylar. Alienware är som gjord för mig.

denstore
Member
Medlem
944541
August 31, 2005 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Connection wrote:
Bli inte det.. tänk på detta istället: Smaken är som baken 🙂
Det som jag tycker är hyperultramega snyggt tycker du tydligen inte alls är lika coolt.. men det som jag tycker mindre om tycker kanske du är jävligt ballt.

Men det är inte så mycket att göra åt.. jag är designfixerad och älskar nya prylar. Alienware är som gjord för mig.

Men det är ju just det som gör en förvånad! Alienware-lådorna ser ju ut som något som är designat av en tonåring som har tittat för mycket på billig Sci-fi. Inte är de särskilt innovativa, då de blir tvugna att hålla sig inom Antec-chassits begränsningar. De är inte särskilt nya, då de har funnits i ett par år. Men framförallt, om man ser det ur ren designsynvinkel, designen är inte klassisk. Det skriker "X-files"-hysteri om det chassit. Frågan är bara hur lång tid det kommer att ta innan det är rea på dem på E-bay.

Connection
Siktar mot toppen
Medlem
944895
September 1, 2005 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Du tycker det ja 🙂
Jag tycker om Alienwares chassis. Så är det bara. Det finns ju folk som tycker att Ferrari Spider är ful oxå. ALLA tycker inte den är snygg eller hur? Samma sak är det här.
Jag tycker den är lika snygg som första gången jag såg den för 2 år sen.. och jag kommer nog tycka det i några år till iaf. Jag gillar snygga fräcka hitech prylar med lite framtidsstuk. Hittar inga andra lådor än AW som passar mig.

Du gillar Lians lådor har jag för mig.. men jag förstår inte vad du ser i dom.. Smaken är som baken, som sagt.

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
944918
September 1, 2005 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Connection wrote: Tjena!
Jag är på väg å beställa en AlienWare burk.. den billigaste Area 51 modellen.. men jag behöver mer info om deras moderkort. Hur många PCIe x16 det är och om det finns nån AGP port.. vad det är för CPU socket och såna grejer. Har mailat frågorna till dom men dom svarar inte dom jävlarna.

Jag har 3 skärmar som jag vill koppla digitalt till burken sen när den når mig. Så det skulle ju va bra om det fanns 2x PCIe16 platser så jag kunde sätta in 2 grafikkort i den med dubbla DVI portar.

Nån här som har erfarenhet eller på nåt annat sätt har nån mer info om AlienWares moderkort (och resten av systemet)? Skulle va väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig med detta.

Ja, och de verkar väldigt hjälpsamma oxå 🙄 😛 😎
Dessutom är ju just den lådan annorlunda, men det är kanske den du är ute efter?! 😛 wink

denstore
Member
Medlem
944926
September 1, 2005 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Connection wrote:
Du gillar Lians lådor har jag för mig.. men jag förstår inte vad du ser i dom.. Smaken är som baken, som sagt.

Skillnaden i mina ögon är att Lians design är mer eller mindre tidslös, och om man arbetar med dem, så utstrålar de kvalité. Alienware gör ett bra försök, men trots allt så är det ett billigt standardchassi bakom plasten.
Ungefär som att en kitcar av Ferrari Spider inte blir en Ferrari hur mycket den än försöker.:)

Jag har för mig att Alienware brukar använda Asus moderkort. Det har de i alla fall gjort tidigare.

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
944946
September 1, 2005 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Kolla på denna sida och gå ned och klicka på moderkort så får du mer kött på benen
http://www.alienware.com/Confi.....rea51_3500

Connection
Siktar mot toppen
Medlem
945453
September 3, 2005 - 10:26 am
sp_Permalink sp_Print

Jalle64 wrote: Kolla på denna sida och gå ned och klicka på moderkort så får du mer kött på benen
http://www.alienware.com/Confi.....rea51_3500

Tack! Det var exakt vad jag letade efter 🙂

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
946800
September 6, 2005 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.acp.nu har chassin som liknar alienwares

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 163
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL