August 7, 2003
Hur varma är diskarna???
40 Watt!!?/disk!??! 😮 Jag hade gissat på sisådär 10W...
Just konfat ett system med 60 FC-diskar fullt utbyggt och enligt specen skulle det dra sisådär 600 Watt. 2400 Watt... Hmm... Svårt tro på värdena 🙂
Edit: Enligt Ex. Seagates datasheets så drar den disken 7,2 Watt i idle och 12,8 under seek i genomsnitt...[/url]
Jag har konstaterat jag måste kyla mina diskar bättre. Blä..
November 16, 2005
Hej,
Jag har samma problem nästan.
I min eventlogg står det:
Enheten DeviceScsiviamraid1 har inte svarat inom den angivna tidsgränsen.
Ett fel upptäcktes på enheten DeviceHarddisk2D under en växlingsåtgärd.
Det gick inte att skicka data till transaktionsloggen. Data kanske kommer att bli skadade.
{Fördröjd skrivning misslyckades} Det gick inte att spara alla data för filen . Data har förlorats. Detta fel kan bero på ett fel i datorns maskinvara eller nätverksanslutning. Försök spara filen någon annanstans.
Disk2 är en Maxtor Diamondmax 10 S-Ata.
Vad som händer är att windows låses helt när jag försöker göra ngt med disken (skriva, läsa) och det enda som hjälper är att stänga av datorn och starta den igen. :cy:
August 7, 2003
VARNING: GAMMAL TRÅD
Svarar på ovanstående bara.
Hmm, att disken låses helt när du försöker göra nåt med den låter mera som det är något fel på ytan på den. Den gör retry retry jättemånga gånger och det är därför det låser sig skulle jag tro.
Sprinrite är ett bra program kolla/åtgärda fel på ytan på en disk. Kostar $ (om man inte känner sig lite illegal).
Jag hade fel på ett ställe på en disk en stund. Det fixade till sig automatiskt ex. vis (Sprinrite hittar inga fel längre) när jag började kyla mina diskar bättre.
Vad har du för modermodem? Var ju en nyhet på framsidan för en stund sen att Nforce4 kort kunde bajsa sig med Maxtor diskar...
November 16, 2005
Mitt "modermodem" är ett Asus K7V880. Skulle testa spinrite faktiskt men jag hade inget att lägga det på förutom min iPod (som vägrar boota). Så jag får springa ner och köpa en cdr kanske. iaf hittade den här tråden som kanske hjälper. http://forums.viaarena.com/mes.....erthread=y
2 Guest(s)