February 17, 2004
Letar efter ett bra ljudkort för Musik och film. Har hört att Audigy 2 ZS ska vara helt Ok. Jag har beställt kortet men de verkar inte ha några på lager. Finns det nått alternativ till Audigy 2 ZS i samma prisklass runt 700-800kr max. Har hört att M-Audio är ett bra alternativ.
Det ska vara lämpligt för både musik o film.
Hittade följande review på Audigy 4:
"Audigy 4 is a small upgrade over the Audigy 2 ZS where Audigy was it's predecessor and before that the Live! series. Personally I have not heard a difference in sound quality ever since the Live! series."
Skillnaden är alltså hårfin enligt citatet ovan(http://www.guru3d.com/article/.....ntent/182/), mellan Audigy 4 och Audigy 2 ZS.
Följ ljudkort:
Audigy 2 ZS, ca 640:- inkl frakt
Audigy 4, ca 600:- inkl frakt
M-Audio Revolution 5.1/7.1, ca 800:-/1000:- inkl frakt
Vilken av de ovan är mest prisvärd, finns det nån jag har glömt?
Ge gärna länk om ni hittar nått billigt o bra alternativ.
/Dani
November 8, 2003
Skulle ha tagit Audigy 4 av dom tre, det är ju billigare än 2 och bättre. M-audio vet jag inget om men om du också ska spela spel så är detta antagligen inte mycket att hänga i granen då det troligtvis inte stödjer EAX.
Sen finns ju också Creative SB X-fi Xtreme Music för under 1100:-, kan kanske vara värt att tänka på?
February 17, 2004
arion wrote: Skulle ha tagit Audigy 4 av dom tre, det är ju billigare än 2 och bättre. M-audio vet jag inget om men om du också ska spela spel så är detta antagligen inte mycket att hänga i granen då det troligtvis inte stödjer EAX.
Sen finns ju också Creative SB X-fi Xtreme Music för under 1100:-, kan kanske vara värt att tänka på?
X-fi Xtreme Music verkar ha fått riktigt fin kritik. Frågan är om det är värt att lägga 500kr extra på det. Märker man skillnad på ett X-Fi kort och ett Audigy 4 tro?
/Dani
1 Guest(s)