March 5, 2005
Det vore första gången man hörde talas om en felaktig (buggig) processor sen den berömda pentium buggen på 90-talet. Mao var har du hört det ? Skulle kunna tänka mig miinst ett par hundra olika anledningar till att sk "lag" upstår och ingen av dom har nåt med CPU att göra. Oftast handlar det om drivrutiner, bakgrundsprogram, datorkonfiguration osv.
February 3, 2003
Det finns problem med Dualcore och spel i vissa fall. Men det är inte direkt AMD's fel.
Vad jag har läst så ska det vara OS relaterat. Något med supporten för dom två kärnorna. Men inte alla som har det heller vad jag sett.
Singlecore är fortfarande snabbare till spel, dualcore är mer för dom som kör program som kräver multitasking. Eller program som tjänar på det.
Spel tjänar inte något på det då dom inte är gjorda för två CPU'er. Inte många spel som är det i alla fall.
March 2, 2005
LorD_Kvadd wrote: Det finns problem med Dualcore och spel i vissa fall. Men det är inte direkt AMD's fel.
Vad jag har läst så ska det vara OS relaterat. Något med supporten för dom två kärnorna. Men inte alla som har det heller vad jag sett.
Singlecore är fortfarande snabbare till spel, dualcore är mer för dom som kör program som kräver multitasking. Eller program som tjänar på det.
Spel tjänar inte något på det då dom inte är gjorda för två CPU'er. Inte många spel som är det i alla fall.
blir nyfiken, vilka är de få spel som har nytta av dual-core idag?
2 Guest(s)