July 8, 2001
Hej! Jag har idag varit i kontakt med Crusial support i England och frågat varför mina minnena går sönder trots att jag inte klockar dom. Bla. kom jag in på att jag hadde 4 stickor med 512Mb Ballistic. Han jag talade med sa då att vad det gäller AMD 64 så är det problem med den inbyggda minneshateraren som inte klarar av 8 sidor med minnes chip. Det handlar ju totalt om 64 chip med minne och det är helt enkelt för tungt för den första rev.'s minneshanterare. Därimot ska det finnas en uppgraderad minneshanterare i X2 ! Han var inte säker på i vilka av dom som är bestyckade med den dock......
Gissa vad jag vill veta 🙄
Jag har en 4200+ ADA4200DAA5BV CDBHE 0533RPCW 1310827H50187
Kan den hantera 4 stickor som är dubbelsidiga?
Jag sökte i 1 timme på AMD's hemsida idag för att hitta svaret utan att lyckas och nu är jag här
Mv Thomas
IT Doktorn
http://www.cas2.com
July 8, 2001
Tack för svaret, det innbär alltså att alla vi som köper X2 säkert kan ha 2GB genom att sätta i fyra stycken dubbelsidor med 512MB stickor? Innebär den nya minneskontrollern att fyra dubbelsidor kommr gå som T1 i autoläge? 😛
PS Är det så mycket snabbare med Raid 5 att det ger en märkbar skillnad mot Raid 0? Jag har köpt en Raptor till och ska prova med 3 diskar i nya datorn. Kanske jag ska köpa en ytterligare 1 Raptor innan jag börjar bygga? DS
March 11, 2003
Bongo_SWE wrote: Tack för svaret, det innbär alltså att alla vi som köper X2 säkert kan ha 2GB genom att sätta i fyra stycken dubbelsidor med 512MB stickor? Innebär den nya minneskontrollern att fyra dubbelsidor kommr gå som T1 i autoläge? 😛
Nix, du får köra dem i 2T.
March 5, 2005
Bongo_SWE wrote: Tack för svaret, det innbär alltså att alla vi som köper X2 säkert kan ha 2GB genom att sätta i fyra stycken dubbelsidor med 512MB stickor? Innebär den nya minneskontrollern att fyra dubbelsidor kommr gå som T1 i autoläge? 😛
PS Är det så mycket snabbare med Raid 5 att det ger en märkbar skillnad mot Raid 0? Jag har köpt en Raptor till och ska prova med 3 diskar i nya datorn. Kanske jag ska köpa en ytterligare 1 Raptor innan jag börjar bygga? DS
Nej dom körs i 2T per automatik, men du kan prova att ställa in 1T själv och kolla om det funkar. Du kan behöva dra ner lite på timings men nog ska det gå.
2 Guest(s)