March 11, 2003
Carl_w wrote: Har ett S939 moderskort och vill byta till ett bättre CPU, vilket tycker ni är bättre mellan AMD Athlon X2 4800+ eller FX-57? Snälla hjälp mig! eller föreslår ni någon annan CPU i samma prisklass? Vill byta så snart som möjligt och snälla hjälp!
I de flesta (merparten) spel är FX-57 snabbare. Men det beror ju iofs på om du skall köra en massa andra program samtidigt. I de flesta fall skulle jag vilja påstå att FX-en är snabbare.
March 11, 2003
Carl_w wrote: tackar, men hur mycket snabbare är fx? jag har hört att det var en enorm genombrott när fx serierna kom ut, är de verkligen så bra?
Ja, i spel är det ingen tvekan om att FX-57 är bättre i spel än 4800+ trots att den bara har en kärna. De 400 extra megahertzen skjutsar på rätt ordentligt, och med bra kylning så tål den att klocka rätt ba också.
Jag flyttade över min 4800+ till HTPC:n efter att jag fick tag i en FX-57, då det faktiskt var märkbart bättre drag i FX:en.
January 8, 2005
jepp, håller med, spelar du mkt spel så är fx:en snabbare i dagens läge, vad som sker i framtiden kanske gör att 2 kärnor blir snabbare, men än så länge utnyttjar inga spel båda kärnorna.
dock hade jag valt att fixa en Intel core 2 duo istället och med det ett nytt mobo med ddr2 minnen, vilket för tillfället är en riktigt grym prolle som presterar grymt bra med bara 1 kärna i spel etc.
1 Guest(s)