April 29, 2004
Ni som har valt köpa amd dator i stället för intel
Vad är den stora skillnaden , om man ska bygga spel dator med amd ?
Är det priset
Att det är mest rent med ati komponenter i moderkortet
Jobbar amd mer med bandbredden på moderkort än intel ?
Ger amd bättre spel prestanda ? påverka fbs
Intel har mer skriv chas på sina processor exmpel e 8600 6mb
Är skriv chas mb viktigt orsak som avgöra när folk väljer intel den är på 6 mb
Har skriv chas någon viktig avgörande rol om väljer bort amd dator ?
Är det lägre värme utveckling på amd lägre ström förbrukningen
om man jäm för med de nya dator som kan bygga av intel ?
Flaska halsar det mindre med amd system
Om man ska använda sig av spel dator som hd4870x2 ?
April 29, 2004
nvidiaamd wrote: Man tjänar väl på AMD vid billiga system som inte kommer att klockas .
I spel är idag Intel mycket bättre med markant bättre FPS.
en AMD processor kommer att flaska en 4870X2 rejält. En Intel E8500 är optimal i mitt tycke som ren spel dator.
har du någon test sida där man på står .
Av rekomander amd system med hd4870x2
inte fungera så bra tillsamman ? att grafikort är för krävande
Var för är risken så stor till flaskhalsar med amd ? inte mer av spelen som utsätter mer jobb av mjukvaran ?
March 10, 2003
Tror inte någon högpresterande cpu kommer flaskhalsa ett hd4870x2.
Inte direkt så att man placerar ett sådant kort i en gammal 939 rigg direkt.
Jag valde när jag köpte dator i febuari en Q6600 då detta var den enda cpu som jag kände motsvarade mina behov.
Nu finns amds' phenom på markanden och jag tycker de presterar väldigt bra för sitt pris.
Har man dock för avseende att överklocka mycket så är intels cpus lite vassare i det avseendet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 5, 2001
Jag ska satsa på en Phenom 9950 och ett moderkort med ett 790X chipset. F om man vill ha fyra pcie. Kostnaden hamnar ungefär som för en Q6600 och ett budget mobo. men prestandan är lite bättre. Resterande cash på bra minnen.
Hade jag dock inte sökt några vidare funktioner och ville ha mer prestanda hade jag gått på en Q8800. Den är 300 kr dyrare än 9950 men den borde prestera bra mycket bättre (tycker man iaf?).
Jag är en AMD människa numera och övergav Intel vid slaget Northwood-Throughbread.
EDIT! Tänk på att få eller inga spel använder alla fyra kärnor. Som någon sa, en riktigt fin EEXXXX
June 11, 2001
Jag har valt AMD då dom är bra mycket bättre i support och där man ser en jämnare skillnad mellan stabilitet och låsningar. Med detta menar jag tex då program hänger sig på en AMD-maskin mot en Intel, så blir skillnaden att på en intel så låser sig enbart ett program, men detta resulterar i att det är svårt att växla till andra program, på en amd så låser sig alla program, men med resultatet att datorn bara blir långsammare och man kan faktiskt slänga ut programmet, detta är ju saker man upplevt redan med windows 3.1 och eftersom det helt klart är en egen uppfattning så kan det vara svårt att bedömma helt ut. Men lite av detta finns fortfarande kvar, och jag uppfattar en dator med intelprocessor som att den prioriterar ett program åt gången mendan AMD mera ger lite minde men lika till alla, vilket gör att det blir en stabilare hantering. Sedan är självklarts windows utveckling ganska avgörande i denna fråga så mycket kan säkert sägas.
När det gäller supporten så har amd snabbare uppdatering av drivrutiner och bättre svar på problem jämfört med intel. Ett av dom bästa valen av AMD är när en komps till mig råkade köra över en processor med en elrullstol (permobil, väger ca 400-900 kg) och processorn blev platt som papper, så snyftade vi oss för butiken som kontaktade AMD, där dom garvade och sa att den skulle bytas direkt, det är bland annat därför jag väljer AMD.
1 Guest(s)