AMD eller Intel?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
AMD eller Intel?
dbergstrand
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 204
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 23, 2006 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

Hejsan!

Jag sitter och väntar på att AMD & Intel ska släppa sina nya processorer, men vet inte riktigt vilken jag ska köpa. Om det blir en AMD 64 x2 eller om det blir en Intel Core "Conroe". Vad skulle ni välja mellan dessa alternativ?

MVH Daniel

Chris64
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1051
1026331
March 23, 2006 - 8:54 am
sp_Permalink sp_Print

Det kan ingen svara på föräns dem släppts och det har blivit officiella tester som visar prestada skillnaden mellan dem och dessutom var priset landar. tidiga tester har visat att Intel conroe ska va riktigt vass men som sagt det är bara att vänta och se.....

bAron
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 88
1026372
March 23, 2006 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

intel har ju redan släpt en ny värsting, den nya Extreame edition med 1ghz buss. Den går lös på en 8 lökar eller så.

Köper dock inte intell i protest mot de tvivelaktika avtal de ingåt med många partners som säger att partnerna inte får använda amd till sina produkter så länge deras kontrakt gäller. Detta uppmärksammades i någon undersökning i asien och man ska nu granska intels avtal i europa och usa också för att sedan inleda rättegång.

Th@ViP
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 133
1026801
March 24, 2006 - 11:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har kört med Intel hela tiden men nu när jag jobbar i en datorbutik så vet jag bättre! Ska man använda datorn till bildhantering och videokomprinmering så ska man ha en Intel men om man ska spela ska man köra på AMD! Jag ska ha en AMD nästa gång! Sorry Skiroy för att jag inte vet bättre hehe! =)=)=)

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1026805
March 24, 2006 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Th@ViP wrote: Jag har kört med Intel hela tiden men nu när jag jobbar i en datorbutik så vet jag bättre! Ska man använda datorn till bildhantering och videokomprinmering så ska man ha en Intel men om man ska spela ska man köra på AMD! Jag ska ha en AMD nästa gång! Sorry Skiroy för att jag inte vet bättre hehe! =)=)=)

Hehe...men svimma inte nu.
Conroe ser riktigt bra ut måste jag säga.
Men när det gäller Conroe så vill jag ha mer kött på benen hur pass bra den presterar. Men AMD är i överlag bättre val i skrivande stund.
Och jag känner dig väl...videokomprimering är inget du behöver, du vill ha prestanda för spel. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 50
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL