February 20, 2003
olakrafft wrote: Jag är i funderingar på en ny burk.
Om man kollar på nuläget så verkar Intel med sina C2D va prestandakungar.
Men om man ser på framtiden är Amd Phenom något att fundera på?Kan Amd komma i kapp Intel med Phenom?
stor fråga va 🙄
Intel sitter nog kvar på "prestandatronen" ett bra tag till, inget Phenomenalt med Phenom direkt.
😉
Dock är skillnaderna för gemene man med sina övningar på datorn inte speceillt märkvärdig, lägg hellre krutet på ett bra grafikkort och välj MB, CPU efter plånbokens tjocklek.
Den enda anledning jag ser till att inköpa de dyrare intelkomponenterna är väl om man är "klockoman" och prompt måste ha ur maskineriet de där sista FPS'en som väl knappast märks iaf förutom på FPS-mätaren..
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 20, 2003
ilg@dd wrote: [quote=olakrafft]Jag är i funderingar på en ny burk.
Om man kollar på nuläget så verkar Intel med sina C2D va prestandakungar.
Men om man ser på framtiden är Amd Phenom något att fundera på?Kan Amd komma i kapp Intel med Phenom?
stor fråga va 🙄
Intel sitter nog kvar på "prestandatronen" ett bra tag till, inget Phenomenalt med Phenom direkt.
😉
Dock är skillnaderna för gemene man med sina övningar på datorn inte speceillt märkvärdig, lägg hellre krutet på ett bra grafikkort och välj MB, CPU efter plånbokens tjocklek.
Den enda anledning jag ser till att inköpa de dyrare intelkomponenterna är väl om man är "klockoman" och prompt måste ha ur maskineriet de där sista FPS'en som väl knappast märks iaf förutom på FPS-mätaren..
🙂
Jag har läst prestanda tester till leda och inte blivit något mycke klokare av det. Men Jag tror att jag väljer en Amd x2 6000 och en 770x eller fx planka. Sen är det det där med grafikkort skall man välja Ati 3870 eller Nvidia 8800gt 😮
April 24, 2007
mellan ati o Nvidia kortet had jag antigen tagit 3870 o kört den standard med utrymme för mycket klock eller köpt en 8800GT med bra fläkt på , vissa har fått en lite bättre kylning nu, inte bra men bättre 😛
Corsair har många nätagg som tilvlerkas av seasonic som har bra pris/prestanda förhållande.
February 20, 2003
February 20, 2003
nvidiaamd wrote: mellan ati o Nvidia kortet had jag antigen tagit 3870 o kört den standard med utrymme för mycket klock eller köpt en 8800GT med bra fläkt på , vissa har fått en lite bättre kylning nu, inte bra men bättre 😛
Corsair har många nätagg som tilvlerkas av seasonic som har bra pris/prestanda förhållande.
Det lutar nog åt ett 3870 GeCube det är lite klockat redan från början.
February 20, 2003
1 Guest(s)