Prisvärt=AMD
Snabbast=Intel..
Så ser det väl i stort ut på marknaden nu
Personligen anser jag nog att det är för liten skillnad i realiteten för att pröjsa mer för intelsystemen, men men, alla har väl röven där bak eller ...nått sånt..
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 10, 2004
Intel lätt. Såg en lista igår där man jämför hur mycket ström de olika processorerna drar.
AMDs 6000+ drog nästan 10ggr så mycket som E6850,E8500 och E8200 i Idle och vid Load drog den 3-4ggr mer.
Intel är svalare och klockar bättre.
Är ingen fanboy av Intel utan jag ser bara pris/prestanda/klockmöjligheter då jag väljer processor.
April 24, 2007
Dreas wrote: Intel lätt. Såg en lista igår där man jämför hur mycket ström de olika processorerna drar.
AMDs 6000+ drog nästan 10ggr så mycket som E6850,E8500 och E8200 i Idle och vid Load drog den 3-4ggr mer.
Intel är svalare och klockar bättre.
Är ingen fanboy av Intel utan jag ser bara pris/prestanda/klockmöjligheter då jag väljer processor.
kan du länka? intel drar ju lite indre än AMD men sås stor skillnad kan det inte vara ?
October 10, 2004
June 11, 2002
Här är en jämförelse mellan dual core processorer och deras prisvärdhet:
http://www.xbitlabs.com/articl.....html#sect0
Priserna förändras så det kan väl skilja litegrann men på det hela taget leder intel över hela skalan men särskilt om man vill ha högre prestanda (som inte finns med AMD).
Men sedan får man väl lägga till kostnad för moderkort också och jag har för mig det finns fler prisvärda AM2-moderkort än s775-kort men jag kan ha fel där. Jag vet inte hur ett billigt AM2-moderkort med en AMD black edition (olåst multipel) står sig mot en E2140 tillsammans med moderkort som går att klocka - rent prisvärdhetsmässigt. Har en känsla att intel ändå vinner.
Kort sagt: Intel är det som gäller
1 Guest(s)