February 1, 2001
Hmm, vet inte om jag riktigt har hängt med i alla svängar på sista tiden (typ sen det blev standard med matteprocessor i den vanliga processorn *ler*)...
Hur som hellst, vill köpa ny burk, en amd t-bird 1200 och lite PC2100 minne eftersom det ska vara det snabbaste (266MHz???)...
Vad behöver jag då?? Ett moderkort som stöder PC2100? Processor som klarar 266MHZ till minnet (amd 1.2GHz???) och ddr minnet (som jag inte har hittat någon leverantör av ännu)...
Hoppas på svar!
MVH // DP
(lyclig ägare av en P200
February 8, 2001
Ska du köra med DDR minne måste du köpa ett DDR moderkort. Det finns ett par tillgängliga på marknaden just nu med AMDäs 760 chip och även med Ali's Magik chip.
Det basta du kan gör är att vänta ett litet tag till, för Via har släppt sitt DDR chip, vilket är snabbare an både Amd's och Ali's.
Moderkort med Via's DDR chip har precis börjat dyka upp på marknaden, men tyvärr vet jag inte var i Sverige du kan köpa dem. Bor själv i Holland, och här nere har dem bärjat dyka upp.
February 1, 2001
Tackar för svaret!!
En fråga bara, vad är "Ali's Magik chip"????
Vet du vad sånna här moderkort heter, så jag kan hålla ögonen öppna??
Men amd t-bird processorerna klarar av 266MHz fsb (för det är väll det som är det "speciella" med PC2100 att den har 266MHz fsb, istället för pc133's 133MHz.... eller??)
MVH // DP
February 1, 2001
Nope, tänker köpa ett separat Promise raid kort, och köra 4xIBM 46Gb diskar i raid 0. De två inbyggda ide interfacen tänkte jag haka upp dvd + cdbrännare + ev två andra diskar på...
Men men, det jag är ute efter är ett moderkort som stöder dessa 266MHz DDR minnena, och få "bekräftat" att en "vanlig" amd 1.2GHz Thunderburd processor klarar dessa 266MHz (är det fsb??)
Hoppas någon kan hjälpa!
MCH // DP
December 20, 2000
Kolla på http://www.komplett.se
De har några DDR-moderkort.
1 Guest(s)